DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE APPLICATION CAPACITY FOR HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH CHEMISTRY EXERCISES

DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE APPLICATION CAPACITY FOR HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH CHEMISTRY EXERCISES

Nguyen Huu Chung chungnh@vnu.edu.vn VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
La Que Ninh linhlam0408@gmail.com Que Vo 1 High school Pho Moi town, Que Vo district, Bac Ninh, Vietnam
Summary: 
The paper has introduced a method in the developing knowledge application capacity for high schools students in Bac Giang province through Chemistry exercises. This work has focused on the concepts of knowledge application capacity with the self-assessment of teacher and students in Que Vo high school, Bac Ninh Province. The self-assessment result on Chemistry knowledge application in the provided framework has been implemented on the same school. The knowledge development principle had been reviewed along with the knowledge development process. Some examples on chemistry exercises have been used to illustrate.
Keywords: 
Knowledge application capacity
chemistry exercises
teaching
teaching method
high school students
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn dạy học và kiểm tra đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Trang Quang Vinh - Nguyễn Thị Sửu, (2016), Xây dựng và sử dụng bài tập phân hoá chương Hiđrocacbon không no Hoá học 11 nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư pham Hà Nội, số 6, tr. 249-256.

[3] Đỗ Thị Quỳnh Mai - Đặng Thị Oanh, (2016), Một số biện pháp sử dụng bài tập phân hoá trong dạy học hoá học, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 1, tr.12-21.

[4] Lê Thị Hà - Nguyễn Tuấn Anh - Nguyễn Thi Ngân - Phạm Thị Thơm - Trần Trung Ninh, (2016), Phát triển năng lực vận dụng kiến thức cho học sinh Trường Dự bị Đại học dân tộc Trung ương thông qua dạy học tích hợp, Tạp chí khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 61, tr.151-162.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn kiểm tra, đánh giá trong quá trình dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh trong trường trung học phổ thông.

Articles in Issue