SOME SOLUTIONS TO DEVELOP MARITIME SCHOOLS TEACHERS TO MEET THE REQUIREMENT OF EDUCATION INNOVATION AND INTERNATIONAL INTEGRATION

SOME SOLUTIONS TO DEVELOP MARITIME SCHOOLS TEACHERS TO MEET THE REQUIREMENT OF EDUCATION INNOVATION AND INTERNATIONAL INTEGRATION

Nguyen Duc Ca nguyenducca.21.05.2018@gmail.com The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Hoang Thi Minh Anh anglesparis2001@yahoo.com The Vietnam National Institute of Education Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Improving the quality of teachers in Vietnam Maritime schools has become urgent and important, that is crucial to the existence and development industry from now to 2025 and beyond. In this article, the author assesses the status of Vietnam Marine schools teachers. Thence, the author proposes solutions to manage the development of the teachers in these schools to meet the requirements of education innovation and international integration.
Keywords: 
development
teachers quality
the Vietnam Maritime sector
Innovation
international integration
Refers: 

[1] Ban Bí thư Trung ương Đảng Cộng sản Việt Nam, (2004), Chỉ thị 40/CTTW về Xây dựng và nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục ngày 15 tháng 6 năm 2004, Hà Nội.

[2] Đặng Văn Uy, (2006), Nâng cao năng lực đào tạo hàng hải các cấp tại Việt Nam, Đề tài nghiên cứu khoa học trọng điểm cấp Bộ, Mã số DT063006, Hải Phòng

[3] trọng điểm cấp Bộ, Mã số DT063006, Hải Phòng. [3] BIMCO, (2018), The Baltic and International Maritime Council Review 2018, Book Production Consultants Plc

[4] Kỉ yếu Hội thảo khoa học, (2000), Mô hình đào tạo giảng viên kĩ thuật có trình độ đại học cho các trường trung học chuyên nghiệp - dạy nghề, Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hà Nội.

[5] Luật Giáo dục, (1999), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[6] Nguyễn Đức Trí, (2000), Xây dựng mô hình đào tạo giảng viên kĩ thuật có trình độ đại học cho các trường trung học chuyên nghiệp - dạy nghề, đề tài B99-52-08, Viện Chiến lược và Chương trình Giáo dục, Hà Nội.

[7] Vũ Cao Đàm, (1998), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Khoa học Kĩ thuật, Hà Nội.

Articles in Issue