SELF - STUDY SKILLS OF SOFTWARE ENGINEERING FRESHMAN AT FPT UNIVERSITY

SELF - STUDY SKILLS OF SOFTWARE ENGINEERING FRESHMAN AT FPT UNIVERSITY

Duong Thi Kim Oanh oanhdtk@hcmute.edu.vn Ho Chi Minh University of Technology and Education 01 Vo Van Ngan, Thu Duc district, Hochiminh City, Vietnam
Tran Thi Thu Bon tranthithubon84@gmail.com FPT University, Ho Chi Minh City E2a-7, D1 Str., Hi-Tech Park, Long Thanh My ward, district 9, Hochiminh City
Summary: 
The work has reported the theoretical issues as well as the findings on the research of self-study skills conducted on Software Engineering freshman of FPT University, Ho Chi Minh City. The concepts of self-study skills for software engineering students have been mentioned, explained and analyzed in details. The survey performed on a group of 115 freshman has shown that 96% in the group understands and perceives the needs of improving self-study skills, but most of them did not meet the average requirements of self-study skills. The main factors contributed to self-study skills improvement have been carefully analyzed and freshman of software engineering of FPT university was used as a case-study in this research
Keywords: 
Skills; Self-study; Self-study Skills; Software Engineering student
Refers: 

[1] Trường Đại học FPT, (2018), Quy định quản trị thành viên Trường Đại học FPT, Hà Nội.

[2] Petrovxki.A.V, (1982), Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm (Tập I), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Rubakin.N.A, (2002), Tự học như thế nào, NXB Thanh niên, Hà Nội.

[4] Hoàng Phê, (1997), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng, Đà Nẵng

[5] Das Frendwoerterbuch, (1990), Dudenverlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zuerich, S.748.

[6] Aptech Việt Nam, (2016), Lập trình là gì? Những tố chất để trở thành một lập trình viên?.

[7] Nguyễn Tuấn Khanh, (2017), Rèn luyện kĩ năng học tập cho sinh viên trong đào tạo theo tín chỉ, Luận án Tiến sĩ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

[8] Platonov K.K - Golubev G.G, (1974), Tâm lí học (tập 2), Tổng cục Đào tạo công nhân kĩ thuật, Hà Nội.

[9] Nguyễn Đức Sơn - Lê Minh Nguyệt - Nguyễn Thị Huệ - Đỗ Thị Hạnh Phúc - Trần Quốc Thành - Trần Thị Lệ Thu, (2015), Giáo trình tâm lí học Giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[10] Lômôp.B.Ph, (2000), Những vấn đề lí luận và phương pháp luận Tâm lí học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[11] Chu Ngọc Anh, (2018), Cách mạng công nghiệp lần thứ tư - Cần tầm nhìn chiến lược và hành động quyết liệt, http://www.dangcongsan.vn/khoa-giao/cach-mang-congnghiep-lan-thu-tu-can-....

Articles in Issue