ORGANIZING EXPERIENCE ACTIVITIES ON THE TOPIC “THE EARTH AND SKY” TO DEVELOP THE COMPONENT CAPACITY OF DISCOVERING THE NATURAL WORLD UNDER THE PHYSICS PERSPECTIVE

ORGANIZING EXPERIENCE ACTIVITIES ON THE TOPIC “THE EARTH AND SKY” TO DEVELOP THE COMPONENT CAPACITY OF DISCOVERING THE NATURAL WORLD UNDER THE PHYSICS PERSPECTIVE

Quach Nguyen Bao Nguyen qnbnguyen@gmail.com Hue University of Education 34 Le Loi, Hue city, Thua Thien Hue province, Vietnam
Duong Thi Diem My duongdiemy@gmail.com Hue University of Education 34 Le Loi, Hue city, Thua Thien Hue province, Vietnam
Phan Thi Hoa phanhoa04@gmail.com Highway 1A, Hoa Chau commune, Hoa Vang district, Da Nang, Vietnam
Summary: 
Experience activities are educational activities required in the new general education program. The teaching organization form towards the current experience and the practical experience of students is suitable for the purpose of competency based teaching. Learning the natural world under the Physical perspective is one of the specific competencies of Physics. The article focuses on analyzing the partial skills of this component capacity in high school students with specific behaviors, and constructing the process of organizing experience activities on the topic “ the Earth and Sky” in order to develop the component capacity of discovering the natural world under the Physics perspective.
Keywords: 
Experience activities
competency based teaching
competence to understand the natural world
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông .

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Vật lí.

[3] Đinh Thị Kim Thoa - Bùi Ngọc Diệp, Tổ chức hoạt động giáo dục trong trường trung học theo định hướng phát triển năng lực học sinh, Tài liệu tập huấn.

[4] Đinh Thị Kim Thoa - Bùi Ngọc Diệp, Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[5] Lê Công Triêm - Nguyễn Đức Vũ, (2004), Phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục, NXB Đại học Sư phạm,Hà Nội.

[6] Cao Thị Sông Hương, (5/2017), Học tập thông qua trải nghiệm trong dạy học Vật lí, Tạp chí Giáo dục, số Đặc biệt, tr.181-184.

[7] Nguyễn Thị Liên (chủ biên) - Nguyễn Thị Hằng - Tưởng Duy Hải - Đào Thị Ngọc Minh, (2016), Tổ chức Hoạt động trải nghiệm trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[8] Trương Xuân Cảnh (chủ biên), (2016), Tổ chức hoạt động giáo dục trải nghiệm sáng tạo cho học sinh trung học cơ sở (Tài liệu hướng dẫn), NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue