IMPROVING QUALITY OF THE UNIVERSITIES LECTURER IN THE CONTEXT OF THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION

IMPROVING QUALITY OF THE UNIVERSITIES LECTURER IN THE CONTEXT OF THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION

Nguyen Ngoc Cuong cuong.hvhc@gmail.com Military Academy of Logistic - Ministry of Defence Ngoc Thuy ward, Long Bien district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The fourth industrial revolution (IR 4.0) has been reviewed in the context of its impacts on education and educational approaching ways. A comparison between the first and the fourth industrial revolutions has been presented in several aspects including learning objectives, the role of educators, learner experience, target age, expertise, and access. The quality improvement solutions for educators in college and university education are proposed. Skill requirements in the context of 2015 and 2020 have been also presented.
Keywords: 
teaching staff
universities
industry 4.0
Refers: 

[1] Chung Thị Vân Anh, (2017), Cách mạng công nghiệp 4.0 với giáo dục đại học nói chung và Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu nói riêng, truy cập http://bvu.edu.vn/bvu.

[2] http://hvcsnd.edu.vn/nghien-cuu-trao-doi/dai-hoc-40/doimoi-giao-duc-dai-... (truy cập ngày 18/8/2019).

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Báo cáo tổng kết năm học 2018 - 2019, triển khai nhiệm vụ năm học 2019 - 2020 của ngành Giáo dục, Hà Nội.

[4] Anealka Aziz Hussin, (2018), Education 4.0 Made Simple: Ideas For Teaching, International Journal of Education & Literacy Studies, Volume: 6 Issue: 3, pp. 92-98.

[5] Thủ tướng Chính phủ, (2017), Chỉ thị số 16/CT-TTg, ngày 04 tháng 5 năm 2017 của Thủ tướng Chính phủ về việc Tăng cường năng lực tiếp cận cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư, Hà Nội.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Công văn số 1891/ BGDĐT-GDĐH ngày 05 tháng 5 năm 2017 về việc đào tạo nguồn nhân lực có khả năng thích ứng với cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư, Hà Nội.

[7] Trần Thị Vân Hoa, (2018), Cách mạng công nghiệp 4.0 - Vấn đề đặt ra cho phát triển kinh tế - xã hội và hội nhập quốc tế của Việt Nam, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[8] Nguyễn Lộc, (2018), Giáo dục Việt Nam trong bối cảnh Cách mạng công nghiệp 4.0, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, số 01, tr.66 - 71.

[9] Võ Văn Thắng - Hồ Nhã Phong - Lê Hải Yến, (2017), Cách mạng công nghiệp lần thứ tư - Cơ hội và thách thức đối với cơ sở giáo dục đại học Việt Nam, Tạp chí Trường Đại học An Giang, số 16 (4), tr.112-120.

Articles in Issue