Summary:
Concepts of core values and core value(s) are presented at the beginning of the study, followed by value assessment hierarchy. Then value changes affected by globalization and international integration have been investigated. This work has focused on identifying and analyzing Vietnamese core values, with the wish to contribute to building and developing appropriate contents and educational methods for teaching core values in high school education
Refers:
[1] Trần Ngọc Thêm, (2016), Hệ giá trị Việt Nam - Từ truyền thống đến hiện đại và con đường tới tương lai, NXB Văn hóa - Văn nghệ Thành phố Hồ Chí Minh, tr. 468, 486 - 491.
[2] Hồ Chí Minh, (1995), Toàn tập, tập 6, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.171.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục tổng thể và 27 chương trình môn học, hoạt động giáo dục trong chương trình giáo dục phổ thông mới
[4] Nguyễn Hồng Thuận - Lê Thị Thu Hà, (2018), Giáo dục giá trị qua hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số 11.
Journal: