DESIGNING A TOOLKIT TO ASSESS SELF-LEARNING COMPETENCE IN CHEMISTRY FOR HIGH SCHOOL STUDENTS

DESIGNING A TOOLKIT TO ASSESS SELF-LEARNING COMPETENCE IN CHEMISTRY FOR HIGH SCHOOL STUDENTS

Cao Cu Giac giaccc@vinhuni.edu.vn Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Nguyen Thi Phuong Lien ntpl1912@yahoo.com Sai Gon University 273 An Duong Vuong, district 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Today, Vietnamese education is aiming to develop a comprehensive competence for students, including self-learning. One of the measures to foster self-study competence in chemistry for high school students is to use self-study exercises in chemistry. To test and assess the development of students’ self-study competence after they used the selfstudy exercises in chemistry, we have designed an assessment toolkit. This toolkit will also help teachers and other specialists in the field of education adjust the self-study process of chemistry for students to improve their self-learning competences
Keywords: 
self-study
self-study competence
competence framework
assessment toolkit
Chemistry
Refers: 

[1] Nguyễn Cảnh Toàn, (2002), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Nguyễn Cảnh Toàn, (2009), Tự học như thế nào cho tốt, NXB Tổng hợp, Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông-Chương trình tổng thể, Hà Nội, tr.40

[4] Philip Candy, (1991), Self-direction for lifelong Learning: A comprehensive guide to theory and practice, San Francisco, Jossey-Bass Publisher, Vol 7, No 1.

[5] Taylor, B., (1995), Self-Directed Learning: Revisiting an Idea Most Appropriate for Middle School Students. Paper presented at the Combined Meeting of the Great Lakes and Southeast International Reading Association, Nashville, TN, Nov 11-15. [ED 395 287].

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Tài liệu tập huấn Dạy học và kiểm tra, đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Hóa học cấp Trung học phổ thông, Hà Nội, tr.49-53

[7] Cao Cự Giác, Nguyễn Thị Phượng Liên, (2018), Khảo sát mức độ biểu hiện năng lực tự học môn Hóa học của học sinh Trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, Số 421 (Kì 1-1/2018), tr.36-38.

[8] Lâm Quang Thiệp, (2008), Trắc nghiệm và ứng dụng, NXB Khoa học và Kĩ thuật

[9] Nguyễn Văn Hạnh, (2015), ”Đánh giá trong học tập dựa vào trải nghiệm”, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 8D/2015, tr. 93-98.

[10] Nguyễn Danh Điệp, (2016), “Nghiên cứu chuẩn đánh giá năng lực của học sinh phổ thông”, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 6/2016, tr.11-18

[11] Feldman A., & Minstrell J., (2000), Action research as a research methodology for the study of the teaching and learning of science. In E. Kelly & R. Lesh (Eds.). Handbook of research design in mathematics and Science education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates

[12] Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường, (2014), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[13] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Hóa học, Hà Nội.

[14] Cao Cự Giác, Nguyễn Thị Phượng Liên, (2018), Xây dựng bài tập tự học phần hóa đại cương cho học sinh Trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Vol. 63, Iss. 2, pp. 141-151.

Articles in Issue