[1] Trần Hằng Ly, (2018), Các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi gây hấn của học sinh trung học cơ sở trên địa bàn tỉnh Nghệ An, Tạp chí Giáo dục, Số 433 (1), tr.17-20, 26.
[2] Trần Thị Thùy Dương, (2018), Thực trạng tính cố kết trong nhóm chính thức của học sinh lớp 9 Trường Trung học cơ sở Sa Đéc, thị xã Phú Thọ, tỉnh Phú Thọ, Tạp chí Giáo dục, Số 431 (1), tr.21-26.
[3] Cao Hồng Nam, (2018), Biện pháp quản lí hoạt động giáo dục kĩ năng sống cho học sinh các trường trung học cơ sở quận Thốt Nốt, thành phố Cần Thơ, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, Kì 2, tr.27-33.
[4] Kiều Thị Bích Thủy, Nguyễn Trí, (2006), Xây dựng môi trường học tập thân thiện, Dự án Tiểu học Bạn hữu trẻ em, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
[5] Hall B - Roach C - Roy B, (2015), Fostering a Positive School Climate: Implementing a Bias-Free Approach, Vol IV, Issue 5, ISSN 1922-2394, Ontario.
[6] Otario, (2011), Promoting a Positive School Climate: A Resource for Schools, ISBN 978-1-4435-4639-3.
[7] www.sparcpk.org/2015/Brochures-2014/Child%20 Friendly%20Schools%20English.pdf
[8] Kingdom of Cambodia, (2007), Child Friendly School Policy
[9] https://www.rcoa.ac.uk/system/files/AaE-INTRO-ARTIC LE1_0.pdf
[10] Uysal H. T - Aydemir S - Genc E, (2017), Chapter 23 – Maslow’s Hierarchy of Needs in 21st Century: The Examination of Vocational Differences, Researches on Science and Art in 21st Century Turkey.
[11] Keep G, (2002), Building that teaches, The Educational Facilities Planner 37(2), pp.18-22.
[12] Unicef, (2009), Child Friendly Schools Evaluation: Country Report for Thailand, Evaluation Report, New York
[13] Wilson-Fleming L - Wilson-Younger D, (2012), Positive Classroom Environments = Positive Academic Results, Alcorn State University
[14] Sithole N, (2017), Promoting a Positive Learning Environment: School Setting Investigation, Master of Education with Specialisation in Curriculum and Instructional Studies, University of South Africa
[15] https://www.edu.gov.mb.ca/k12/specedu/fas/pdf/3.pdf
[16] Moos R. H, (1979), Evaluating Educational Environments, Jossey-Bass.
[17] Gruenert S, (2008), They are not the same thing. Natonal Associaton of Elementary School Principles. http://www. naesp.org/resources/2/Principal/2008/M-Ap56.pdf
[18] Kane E - Hoff N - Cathcart A - Heifner A - Palmon S - Peterson R. L, (2016), School Climate and Culture, University of Nebraska-Lincoln.
[19] Ban Tuyên giáo Trung ương – Ban Kinh tế Trung ương, (2014), Đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo Việt Nam, NXB Chính trị Quốc gia.