HIGH SCHOOL ADMINISTRATORS IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL INNOVATION

HIGH SCHOOL ADMINISTRATORS IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL INNOVATION

Vu Van Hung vuhunghdu@gmail.com People’s Committee of Thanh Hoa No.35 Le Loi avenue, Lam Son ward, Thanh Hoa city, Thanh Hoa province, Vietnam
Summary: 
On the basis of the orientations and views of the Party and State leaders on fundamental and comprehensive innovation of education and training in the spirit of Resolution No. 29-NQ/TW dated November 4th, 2013 of the Party Central Committee, we conducted a research to analyze and clarify the requirements on: Labor’s position, role and characteristics, and standards; criteria and standards of high school administrators. Thanks to the analysis, a general model of personality of high school administrators (teacher’s personality, administrator’s personality, leader’s personality, social activist’s personality and the personality of international cooperation officer on high school education) was established to meet the requirements of fundamental and comprehensive innovation of Vietnamese education.
Keywords: 
Educational innovation
administrators
high schools
personality
Refers: 

[1] Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (2015), Luật Giáo dục năm 2005, sửa đổi bổ sung năm 2009, 2014, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Phát triển giáo viên Trung học phổ thông và Trung cấp chuyên nghiệp, (2013), Một số vấn đề lí luận và thực tiễn về lãnh đạo và quản lí giáo dục trong thời kì đổi mới, NXB Văn hóa -Thông tin, Hà Nội

[3] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2011),Văn kiên Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ XI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2009), Thông tư số 29/2009/ BGD-ĐT ngày 22 tháng 10 năm 2009 ban hành Quy định chuẩn hiệu trưởng trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.

[5] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Văn kiện Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.

[6] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2006),Văn kiện Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ X, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[7] Lưu Xuân Mới, (2007), Giáo dục đại học trong thời kì hội nhập, Tạp chí Hoạt động Khoa học - Bộ Khoa học và Công nghệ, Số tháng 11.

[8] Trần Khánh Đức, (2010), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực thế kỉ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội

Articles in Issue