SOME BASIC ISSUES OF COLLABORATIVE WORKING SKILLS

SOME BASIC ISSUES OF COLLABORATIVE WORKING SKILLS

Nguyen Trung Kien trungkien.scl@gmail.com Nam Dinh College of Education 813 Truong Chinh, Nam Dinh city, Nam Dinh province, Vietnam
Summary: 
Collaborative working skills are one of the important skills in the present era, helping each person to integrate into the social community, to progress and succeed in their lives and their future careers, as well as to contribute to creating the synergy for the whole society. This article refers to the most basic issues of the collaborative working skills, such as concepts, characteristics, structures, mechanisms of formation, and levels; thereby helping teachers to apply in teaching towards developing collaborative working skills to meet the requirements of teaching activities based on competence development nowadays.
Keywords: 
Collaboration
collaborative skills
collaborative working
collaborative working skills
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương, (2013), Nghị quyết số 29/ NQ-TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

[2] Crucheski, V.A. , (1981), Những cơ sở của tâm lí học sư phạm, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[3] Platônôp, Golubep K. K., (1977), Tâm lí học, Maxcơva.

[4] Từ điển bách khoa Việt Nam, (1995), Tập 1, Trung tâm biên soạn từ điển bách khoa Việt Nam, Hà Nội.

[5] Vũ Dũng, (2000), Từ điển tâm lí học, NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[6] Phạm Minh Hạc, (2002), Tuyển tập Tâm lí học, NXB Giáo dục.

[7] Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên), (2007), Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[8] David W. Johnson, Roger T. Johnson, and Karl A. Smith, (2013), Cooperative Learning: Improving University Instruction By Basing Practice On Validated Theory, University of Minnesota

Articles in Issue