CURRICULUM DEVELOPMENT AT CLASSROOM LEVEL (ILLUSTRATED WITH THE MAIN CONTENT OF GEOMETRY)

CURRICULUM DEVELOPMENT AT CLASSROOM LEVEL (ILLUSTRATED WITH THE MAIN CONTENT OF GEOMETRY)

Do Duc Binh binhorsay.duc.do@gmail.com Vietnam Education Publishing House Limited Company 81 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
One of the interesting trends in Curriculum development is to increase the autonomy of localities and schools in implementing the Curriculum. The National Curriculum - The National Curricular Frameworks (issued on December 26, 2018) was built in an open way, with the spirit: “Ensuring a unified orientation and core education contents, compulsory for students nationwide, simultaneously empowering localities and schools to be proactive and responsible for selecting and supplementing several of educational contents and implementing education plans that are appropriate to educational subjects and conditions of localities and schools”. This emphasizes the role of implementing a curriculum to be suitable with the students’ learning process, teachers’ competences and teaching conditions (the feasibility of the curriculum). Therefore, when carrying out a curriculum, some levels can be mentioned such as: National curriculum; Local curriculum; School curriculum; Classroom-level curriculum. In this article, we present: 1/ The concept of curriculum development at classroom level; 2/ Proposing the process, content and the measures of curriculum development at classroom level; 3/ Examples of mathematics curriculum development at classroom level of lower - secondary education (illustrated with the main content of Geometry)
Keywords: 
Curriculum development
classroom level
mathematics
the main content of Geometry
lower - secondary education
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể

[2] Nguyễn Minh Thuyết, Đổi mới chương trình giáo dục phổ thông phù hợp với chủ trương xây dựng nền giáo dục mở, Hội thảo về giáo dục mở của Hiệp hội các trường đại học và cao đẳng Việt Nam

[3] Curriculum in development. SLO - Netherland Institute for Curiculum Development.

[4] Colin, J. M., & Geogre W. ,(2002), Curriculum: Alternative Approaches, Ongoing Issues. Prentice Hall Publishers, Printed in United States.

[5] Nguyễn Phúc Chỉnh (chủ biên), Nguyễn Như Ất, (2014), Giáo trình phát triển chương trình, sách giáo khoa Sinh học phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Nguyễn Minh Thuyết, (2016), Một số vấn đề về hoàn thiện chương trình giáo dục phổ thông tổng thể. Tham luận tại Hội thảo của Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, ngày 27 tháng 12 năm 2016

[7] Bùi Văn Nghị, (2009), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán.

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Toán 6, 7, 8, 9. NXB Giáo dục Việt Nam

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Công văn số 791/HDBGDĐT, ngày 25 tháng 6 năm 2013 về “Thí điểm phát triển Chương trình giáo dục nhà trường theo định hướng phát triển năng lực học sinh nhằm góp phần chuẩn bị cho đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông theo tinh thần Nghị quyết 88/2014/QH13”

[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Công văn số 4612/ BGDĐT-GDTrH, ngày 03/10/2017 “Hướng dẫn thực hiện chương tình giáo dục phổ thông hiện hành theo định hướng phát triển năng lực và phẩm chất học sinh”.

[12] Vũ Quốc Chung, (2015), Bồi dưỡng năng lực phát triển chương trình lớp học của giáo viên tiểu học trong dạy học môn Toán. Kỉ yếu Hội thảo khoa học quốc gia Đào tạo và phát triển nguồn nhân lực giáo dục tiểu học, NXB Hồng Đức, tr.195-203.

[13] Nguyễn Vũ Bích Hiền (chủ biên), Nguyễn Thị Thu Hằng, Phạm Ngọc Long, (2015), Phát triển và quản lí Chương trình giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[14] Nguyễn Bá Kim, (2011, Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm. Hà Nội.

[15] Merfat Ayesh Alsubae., (2016), Curriculum Development: Teacher Involvement in Curriculum Development. Journal of Education and Practice Vol.7, No.9, 2016.

[16] Thai, D. D., & Binh. D. D., (2017,. Basic Perspectives in Determining and Designing the Main Content of Geometry of Middle-School Level in the New Mathematics Curriculum. Proceedings of the 7th International Conference on Science and Mathematics Education, 13-17 November 2017, SEAMEO RECSAM, Penang, Malaysia, pp. 42-48.

Articles in Issue