FACTORS INFLUENCING STRENGTHENING VIETNAMESE LANGUAGE CAPACITY FOR ELEMENTARY STUDENTS OF ETHNIC MINORITIES WHEN IMPLEMENTING THE NEW GENERAL EDUCATION PROGRAM

FACTORS INFLUENCING STRENGTHENING VIETNAMESE LANGUAGE CAPACITY FOR ELEMENTARY STUDENTS OF ETHNIC MINORITIES WHEN IMPLEMENTING THE NEW GENERAL EDUCATION PROGRAM

Tran Thi Yen yenttdt@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao St., Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Strengthening Vietnamese language capacity for ethnic minority elementary students is not only a duty of the education sector but also a common task of both political and social systems. In the immediate future, it is necessary to improve and enhance the quality of education in ethnic minority areas, and in the long term, to contribute to improving the quality of life and sustainable development for ethnic minorities, therefore, contribute in the advancement of the country. While strengthening Vietnamese language capacity for elementary students of ethnic minorities, it is necessary to synchronize the solutions and pay attention to the impact factors, because each element plays a certain role to the effectiveness of strengthening Vietnamese language capacity for students when implementing the new general education program.
Keywords: 
Influence
strengthening
Vietnamese
elementary
Ethnic minorities
Refers: 

[1] Quốc Hội, (2013), Hiến pháp nước Cộng hoà Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (Điều 5 của Hiến pháp).

[2] Luật Giáo dục 2005 và Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục năm 2009 (Điều 7 của Luật Giáo dục).

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32 ban hành chương giáo dục phổ thông - chương trình tổng thể, ngày 26 tháng 12 năm 2018

[4] Thủ tướng Chính phủ, (2019), Quyết định phê duyệt bổ sung, điều chỉnh và đổi tên danh sách thôn đặc biệt khó khăn, xã khu vực III, khu vực II, khu vực I thuộc vùng dân tộc thiểu số và miền núi giai đoạn 2016-2020, ngày 22 tháng 01 năm 2019.

[5] Trần Thị Yên (chủ nhiệm), Đề xuất nội dung và hình thức bồi dưỡng giáo dục đặc thù theo định hướng phát triển năng lực học sinh cho giáo viên tiểu học vùng dân tộc thiểu số, mã số V2016-05NV, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue