INNOVATING METHODS OF TRAINING TEACHING SKILLS FOR PEDAGOGICAL STUDENTS AT FOREIGN LANGUAGE UNIVERSITIES - HANOI NATIONAL UNIVERSITY

INNOVATING METHODS OF TRAINING TEACHING SKILLS FOR PEDAGOGICAL STUDENTS AT FOREIGN LANGUAGE UNIVERSITIES - HANOI NATIONAL UNIVERSITY

Dao Thi Cam Nhung thanhleulis68@gmail.com University of Languages and International Studies - Vietnam National University, Hanoi Pham Van Dong, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Preparing pre-service teachers with pedagogical competence, particularly effective instructional skills, plays an important role in teacher education. In the context of educational reforms, teacher educators need to research and apply a wide range of updated teacher training approaches, meeting the increasing demand of quality teaching. This paper outlines a research project on the training of pre-service teachers/student teachers’ instructional skills at the University of Languages and International Studies, Vietnam National University, Hanoi (ULIS - VNU). The author presents key issues of instructional skills, current training programs of pre-service teachers’ instructional skills as well as suggestions to improve quality of pre-service teacher education. The author also highlights micro-teaching as an effective approach in training pre-service teachers’ instructional skills at ULIS - VNU.
Keywords: 
teaching skills
pedagogical students
micro - teaching
Refers: 

[1] M.J.Lakshmi, (2009), Microteaching and Propective Teacher, Discovery Publishing House PvtLid, India

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt - Bỉ, (2010), Nghiên cứu khoa học sư phạm ứng dụng, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Từ điển tiếng Việt, (1992), Trung tâm từ điển ngôn ngữ, Hà Nội.

[4] Hoàng Anh (chủ biên), (2007), Hoạt động giao tiếp nhân cách, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Lê Huy Bá, (2007), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Đỗ Thị Châu, Rèn luyện cho sinh viên kĩ năng tổ chức nghiên cứu khoa học - Một trong những tiêu chí của việc đánh giá chất lượng đào tạo đại học, Đề tài khoa học năm 2010-2012.

[7] Trần Thanh Thủy, (2010), Xác định hệ thống kĩ năng dạy học cho sinh viên ngành Sư phạm Địa lí, Báo cáo toàn văn Hội thảo Địa lí Đông Nam Á

Articles in Issue