THE STATUE OF DEVELOPING SELF STUDY ABILITY FOR CHEMICAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY STUDENTS THROUGH TEACHING GENERAL CHEMICAL COURSES

THE STATUE OF DEVELOPING SELF STUDY ABILITY FOR CHEMICAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY STUDENTS THROUGH TEACHING GENERAL CHEMICAL COURSES

Nguyen Thi Thu Lan nguyenthulan.071@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2 32 Nguyen Van Linh, Xuan Hoa ward, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Dao Thi Viet Anh daothivietanh@hpu2.edu.vn Hanoi Pedagogical University 2 32 Nguyen Van Linh, Xuan Hoa ward, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Chu Van Tiem chuvantiemsp2@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2 32 Nguyen Van Linh, Xuan Hoa ward, Phuc Yen city, Vinh Phuc province, Vietnam
Summary: 
For students’ learning process in general and specifically, for Chemical Pedagogy students, self study plays a very important role. Self study ability is the prerequisite factor which determines learning and training quality since it motivates autonomy and knowledge possessing in students. Thus, training and developing students’ self study (NLTH) is a hard job in training process for university students. This article will analyze the statue about: 1/ Teaching methods lecturers used in teaching general chemical courses (HHDC) to develop NLTH; 2/ The level of importance in designing self study materials in teaching HHĐC for chemical pedagogy students; 3/ The level of essence in using some positive teaching methods in teaching HHĐC to develop NLTH for students; 4/ Assess NLTH in HHDC of chemical pedagogy students; 5/ Advantages and disadvantages of using positive teaching methods in teaching HHDC to develop NLTH for students.
Keywords: 
Ability self study
Assessment of self - learning ability
General Chemistry
Chemical Pedagogy
Refers: 

[1] Trần Thị Tuyết Hồng, (2008), Biện pháp quản lí hoạt động tự học của sinh viên Trường Đại học Sư phạm kĩ thuật Nam Định, Luận văn Thạc sĩ Quản lí Giáo dục.

[2] Võ Quang Phúc, (2001), Một số vấn đề về tự học, Trường Cán bộ Quản lí Giáo dục - Đào tạo II, Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] Nguyễn Cảnh Toàn, (1999), Luận bàn và kinh nghiệm tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội

[4] Nguyễn Cảnh Toàn, (1997), Quá trình dạy - tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Thái Duy Tuyên, (2003), Dạy tự học cho sinh viên trong nhà trường cao đẳng đại học chuyên nghiệp, Chuyên đề phương pháp dạy học cho học viên cao học, Đại học Huế

[6] Nguyễn Lăng Bình (chủ biên), Đỗ Hương Trà, Nguyễn Phương Hồng, Cao Thị Thặng, (2010), Dạy học tích cực. Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[7] Dương Huy Cẩn, (2012), Bồi dưỡng năng lực tự học cho sinh viên ngành Sư phạm Hóa học Trường Đại học Đồng Tháp, Đề tài khoa học và công nghệ cấp cơ sở, Trường Đại học Đồng Tháp

[8] Nguyễn Thị Xuân Thuỷ, (2012), Rèn luyện kĩ năng tự học cho sinh viên đáp ứng yêu cầu đào tạo theo học chế tín chỉ, Tạp chí Giáo dục, Bộ Giáo dục và Đào tạo, Số 3 (Số đặc biệt), tr.101-108

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể, Hà Nội.

[10] Lê Thị Minh Loan, (2009), Ảnh hưởng của phương pháp giảng dạy đến hứng thú học tập của sinh viên Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Tạp chí Tâm lí học, Số 3, tr.29-35.

[11] Lê Thị Mỹ Trà, (2015), Phương hướng nâng cao năng lực tự học, tự nghiên cứu cho sinh viên, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp, Số 16, tr.67-72.

Articles in Issue