SUGGESTIONS FOR TEACHING ELECTIVE SUBJECTS IN HIGH SCHOOLS UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM IN VIETNAM

SUGGESTIONS FOR TEACHING ELECTIVE SUBJECTS IN HIGH SCHOOLS UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM IN VIETNAM

Pham Duc Quang pdquanghn62ktrung@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 50 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Le Anh Tuan leanhtuan222@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 50 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Nguyen Sy Hiep nguyenhiepedu@gmail.com Dao Su Tich Secondary school Huu Nghi street, Co Le town, Ninh Truc district, Nam Dinh province, Vietnam
Summary: 
Differential teaching can be considered as the trend of the era with the deeply thought of school democratization and social justice assurance to contribute to the student classification. However, in Vietnam, this issue still needs further guidance for teachers. This article will clarify more about differentiation teaching, its scientific base, mainstream thought and principles as well as a set of steps for differentiation teaching. The article then provides suggestions for teaching Elective subjects in high schools under the new general education curriculum in Vietnam (issued in in December 2018).
Keywords: 
differentiation teaching
teaching Elective subjects
Refers: 

[1] C.Mác và Ph.Ăng-ghen, (1981), Tuyển tập, tập II, NXB Sự thật, Hà Nội, tr.11

[2] https://webspace.ship.edu/cgboer/eysenck.html

[3] https://www.verywellmind.com/gardners-theory-of-multiple-intelligences-2...

[4] https://www.shmoop.com/teachers/teaching-learningstyles/learning-styles/...

[5] http://cafebiz.vn/co-7-phong-cach-hoc-ban-co-biet -minh- hoc-the-n ao-la-hieu-qua-nhat2017041 9192558 713.chn

[6] Phạm Đức Quang, (2018), Giáo dục thông minh nhìn từ mô hình của Hàn Quốc, Kỉ yếu Hội thảo Quốc gia, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình Giáo dục phổ thông, ban hành theo Quyết định 16/2006/QĐ-BGDĐT ngày 05 tháng 5 năm 2006

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, ban hành theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình các môn học, ban hành theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018.

[10] On Target: Strategies That Differentiate Instruction Grades K-4; created by ESA 6 & 7 with support from the SD Dept. of Education ©Copyright 2006: Black Hills Special Services Cooperative (BHSSC) 1925 Plaza Boulevard, Rapid City, SD 57702

[11] Pearl Subban: Differentiated instruction: A research basis, International Education Journal, (2006), 7(7), 935- 947. ISSN 1443-1475 © 2006 Shannon Research Press. http://iej.com.au

[12] Stephen Joseph, Marlene Thomas, Gerard Simonette & Leela Ramsook Centre for Education Programmes, The University of Trinidad and Tobago: The Impact of Differentiated Instruction in a Teacher Education Setting: Successes and Challenges, International Journal of Higher Education Vol. 2, No. 3; 2013, www.sciedu.ca/ ijhe.

Articles in Issue