QUALITY CULTURE IN PUBLIC LOWER SECONDARY SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY: COMPARISON OF EVALUATION BETWEEN ADMINISTRATORS AND TEACHERS

QUALITY CULTURE IN PUBLIC LOWER SECONDARY SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY: COMPARISON OF EVALUATION BETWEEN ADMINISTRATORS AND TEACHERS

Dang Thi Thuy Hang danghangpbc12@gmail.com Phan Boi Chau Secondary School 14 Nguyen Thi Gach, Quarter 8, District 12, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
During regional and international education integration, Vietnamese general education has implemented educational quality accreditation activities since 2012, when the schools began quality self-assessment processes. Therefore, the development of quality culture in lower secondary schools needs to be done immediately and in parallel with quality assurance activities to ensure these activities deploy with positive meaning in the school. The article applies the quality culture model of Le Duc Ngoc et al. (2012), including five environments, to survey, evaluate, and compare opinions on its items between administrators and teachers in public lower secondary schools in Ho Chi Minh City. Data was collected through a questionnaire survey of 161 administrators and 1,062 teachers, alongside interviews with 25 administrators and 37 teachers. Research results show a statistically significant difference between administrators’ and teachers’ opinions about five quality culture environments, methods of developing them, and supporting conditions.
Keywords: 
Quality culture
lower secondary school
Comparison
Evaluation
Ho Chi Minh City.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (23/11/2012), Thông tư số 42/2012/TT-BGDĐT ban hành Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục và quy trình, chu kì kiểm định chất lượng giáo dục cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên.

[2] Crosby, P. B, (1986), Running Things - The art of making things happen, New York: McGraw Hill.

[3] European University Association, (2006), Quality Culture in European Universities: A Bottom-up Approach, Report on the three rounds of the quality culture project 2002 - 2006, EUA Publications 2006.

[4] Ahmed, S. M, (2008), Quality Culture, College of Engineering and Computing, Florida International University, Miami, Florida.

[5] Lê Đức Ngọc, (2008), Xây dựng văn hóa chất lượng: Tạo nội lực cho cơ sở đào tạo đáp ứng yêu cầu của thời đại chất lượng, Trung tâm Kiểm định Đo lường và Đánh giá chất lượng giáo dục (CAMEEQ), Hà Nội.

[6] Lewis, R, (22-24/02/2012), Văn hóa chất lượng trong các cơ sở giáo dục đại học, Báo cáo tập huấn Xây dựng hệ thống đảm bảo chất lượng và văn hóa chất lượng bên trong các trường đại học, Vinh.

[7] Đỗ Đình Thái, (2018), Mối quan hệ giữa hoạt động đảm bảo chất lượng và sự hình thành văn hóa chất lượng trong trường đại học: so sánh đại học công lập và đại học tư thục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[8] Lê Đức Ngọc - Trịnh Thị Vũ Lê - Nguyễn Thị Ngọc Xuân, (2012), Bàn về mô hình văn hóa chất lượng cơ sở giáo dục đại học, Tạp chí Quản lí Giáo dục, 34, tr.52-55.

[9] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, tập 1, Thành phố Hồ Chí Minh, NXB Hồng Đức

Articles in Issue