APPLYING ARTIFICIAL INTELLIGENCE ENTER EXPERIENCE ACTIVITIES IN MATH IN HIGH SCHOOL

APPLYING ARTIFICIAL INTELLIGENCE ENTER EXPERIENCE ACTIVITIES IN MATH IN HIGH SCHOOL

Vu Ngoc Hoa ngochoa9630@gmail.com Ngo Quyen High School, Dong Nai 61 April 30, Residential Area No.2, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Summary: 
The rapid development of Artificial Intelligence is shaping the future of education in all countries around the world. Artificial Intelligence is successfully applied in teaching science, languages, mathematics, etc. In this article, we highlight its application to experiential activities in Maths in high schools, innovating teaching methods from its application. It can help teachers create rich and interactive teaching content. It can automatically create lectures, exercises, and illustrations based on teaching content. At the same time, the article also highlights the current limitations in Maths experience activities in high schools.
Keywords: 
Artificial intelligence
Experience activities
Maths
high school
Application
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Thông tư 32 - Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Hà Nội.

[2] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000376709.

[3] L. A. Vinh, B. T. Diển, L. Q. Quân and V. V. Luân, (2023), Khả năng thực hiện bài kiểm tra định kì môn Toán và môn Ngữ văn cấp Trung học của công cụ ChatGPT: Kết quả nghiên cứu và một số khuyến nghị ban đầu, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, vol. 2, no. 2, pp. 1–10, doi: 10.15625/vjc.2018-0041

[4] Trần Nam Dũng (Tổng chủ biên) - Trần Đức Huyên (Chủ biên) và cộng sự, (2022), Toán 10 (tập 1, Bộ Chân trời sáng tạo), NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[5] Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran, (2023), Artificial Intelligence (AI) in High School Education, Volume 7, Issue 1, pp.112-123, P-ISSN: 1858-4543, E-ISSN: 2615-6091.

[6] Luckin, R., Cukurova, M., Baines, E., Holmes, W. and Mann, M, (2017), Solved! Making the case for collaborative problem-solving, London, Nesta.

[7] H. Trương (2023), ChatGPT in Education - A Global and Vietnamese Research Overview, EdArXiv (June 21. edarxiv.org/r4uhd), doi: 10.35542/OSF.IO/R4UHD.

[8] H. T. Cao, C. B. Huynh, and L. Cao, (2023), Integrating ChatGPT into Online Education System in Vietnam: Opportunities and Challenges, EdArXiv, doi: 10.35542/ OSF.IO/HQYUT.

[9] https://vi.khanacademy.org.

Articles in Issue