DEVELOPING PLANS AND REGULATIONS FOR PROFESSIONAL GROUP ACTIVITIES IN EDUCATIONAL MANAGEMENT AT PRIVATE HIGH SCHOOLS

DEVELOPING PLANS AND REGULATIONS FOR PROFESSIONAL GROUP ACTIVITIES IN EDUCATIONAL MANAGEMENT AT PRIVATE HIGH SCHOOLS

Nguyen Trong Nhi ntnhi033@gmail.com Peace International School 105B Nguyen Van Cu street, Ninh Kieu district, Can Tho City, Vietnam
Huynh Gia Bao* hgbao@ctu.edu.vn Can Tho University Area II, 3/2 street, Ninh Kieu district, Can Tho City, Vietnam
Summary: 
School is the place where main educational activities are carried out. Educational management, including professional activities management, is one of the crucial educational activities in schools. Professional group activities towards lesson research are the basic and core activities that determine the quality of teaching and learning at each school. It consists of different activities, including: 1) Planning a lesson together, 2) Observing and evaluating lesson implementation, 3) Discussing the lesson, 4) Reviewing the lesson plan learned, 5) Teaching the revised lessons, and 6) Sharing ideas and opinions about the revised lessons. Therefore, managing it is a crucial task. The article addresses the current situation of managing professional activities based on lesson research, thereby proposing measures to develop their plans and regulations in educational management at private high schools, meeting the goals of the 2018 General Education Curriculum.
Keywords: 
administrators
Lesson research
educational management
professional groups
private high schools.
Refers: 

[1] Nguyễn Kim Dung, (2015), Yêu cầu của xã hội thế kỉ XXI và những năng lực cốt lõi cần có đối với học sinh phổ thông Việt Nam sau năm 2015, Journal of science of HNUE, Educational Sci, Vol.60, No.8, pp. 3-9

[2] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2014), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII, NXB Chính trị Quốc gia Sự thật, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, Hà Nội.

[4] Trần Ngọc Giao (chủ biên), (2013), Quản lí trường phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Hoàng Sĩ Hùng, (9/2016), Bồi dưỡng năng lực quản lí cho tổ trưởng chuyên môn ở trường trung học cơ sở tại tỉnh Thanh Hóa, Tạp chí Quản lí Giáo dục.

[6] Trần Kiểm, (2008), Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[7] Phùng Xuân Dự, (2015), Quản lí sinh hoạt chuyên môn theo nghiên cứu bài học ở trường trung học phổ thông, Tạp chí Quản lí Giáo dục, số 71, tr.23.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (28/3/2011), Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học, ban hành kèm theo Thông tư số 12/2011/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo, Hà Nội.

[9] Xu, H. & Pedder, D, (2014), Lesson Study: An international review of the research, In P. Dudley (ed.), Lesson Study, professional learning for our time, pp.29- 58, London/New York: Routledge.

[10] Huang, R., & Shimizu, Y, (2016), Improving teaching, developing teachers and teacher educators, and linking theory and practice through lesson study in mathematics: an international perspective, ZDM, 48(4), 393-409.

[11] Lê Thị Thu Hằng, (2019), Sinh hoạt chuyên môn dựa trên nghiên cứu bài học công cụ đổi mới nhà trường, Tạp chí Giáo dục, số 332, tr.26-27.

[12] Lê Thị Loan - Lê Thị Cẩm Mỹ, (3/2019), Đổi mới sinh hoạt chuyên môn theo nghiên cứu bài học - Một số giải pháp nâng cao chất lượng dạy học theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới ở trường trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, tr.283-286

[13] Nguyễn Phúc Châu (2010), Quản lí nhà trường, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[14] Nguyễn Văn Ninh, (2016), Sinh hoạt chuyên môn theo hướng “Nghiên cứu bài học” - Phương thức để phát triển năng lực dạy học cho giáo viên, Tạp chí Giáo dục, số 353, tr.26-27.

Articles in Issue