THE IMPACT OF MANAGEMENT FACTOR ON THE OUTCOMES OF PROFESSIONAL ACTIVITIES BASED ON LESSON STUDY IN PRIMARY SCHOOLS: A CASE STUDY IN BINH DUONG PROVINCE

THE IMPACT OF MANAGEMENT FACTOR ON THE OUTCOMES OF PROFESSIONAL ACTIVITIES BASED ON LESSON STUDY IN PRIMARY SCHOOLS: A CASE STUDY IN BINH DUONG PROVINCE

Du Thong Nhat nhatdt@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Professional activities based on lesson study effectively contribute to enhancing teachers’ competence, then elevating the quality of teaching and learning in schools. This research aims to determine the impact level of management factor on the outcomes of professional activities based on lesson study for teachers in primary schools through a survey of 493 administrators and teachers in Binh Duong province. The study used both qualitative and quantitative methods. The research results expressed a moderately high linear correlation between the five factors of planning, plan implementation, plan implementation direction, plan implementation monitoring, and the outcomes of professional activities based on lesson study. The two management functions with the highest impact on the outcomes of these activities for teachers, in order from higher to lower, are plan implementation direction and planning of professional activities based on lesson study.
Keywords: 
Professional activities
lesson study
primary schools
Binh Duong province
impact.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (16/4/2020), Công văn số 1315/BGDĐT-GDTH Hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông cấp Tiểu học, Hà Nội.

[2] Nguyễn Thị Hải Vân, (2016), Quản lí hoạt động chuyên môn theo tiếp cận nghiên cứu bài học tại các trường Tiểu học huyện Ba Chẽ, tỉnh Quảng Ninh, Luận văn Thạc sĩ Quản lí giáo dục, Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội, https://repository.vnu.edu.vn/ handle/VNU_123/74161.

[3] Vũ Thị Quyên, (2023), Quản lí sinh hoạt tổ chuyên môn theo nghiên cửu bài học ở các trường tiểu học thành phố Thủ Đửc, Thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Thiết bị Giáo dục, Vol2, Issue 29, tr.146-148.

[4] Vũ Thị Thu Giang, (2022), Quản lí sinh hoạt chuyên môn theo nghiên cứu bài học ở các trường tiểu học quận Hải Châu thành phố Đà Nẵng, Luận văn Thạc sĩ Quản lí giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng.

[5] Nguyễn Thị Mỹ Lộc (chủ biên) - Đặng Quốc Bảo - Nguyễn Trọng Hậu - Nguyễn Quốc Chí - Nguyễn Sỹ Thư, (2015), Quản lí giáo dục - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Nguyễn Thị Tuyết Hạnh (chủ biên) - Lê Thị Mai Phương, (2015), Giáo trình Khoa học quản lí giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam.

[7] Clement, M., & Vandenberghe, R, (2001), How school leaders can promote teachers’ professional development, An account from the field, School Leadership & Management, 21(1), 43-57.

[8] Ingvarson, L., Meiers, M., & Beavis, A, (2005), Factors affecting the impact of professional development programs on teachers’ knowledge, practice, student outcomes & efficacy.

[9] Nguyễn Hồng Quang, (2021), Quản lí sinh hoạt chuyên môn theo hướng nghiên cứu bài học ở các trường tiểu học thành phố Tuy Hòa, tỉnh Phú Yên, Doctoral dissertation, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng.

[10] Vermunt, J. D., Vrikki, M., Dudley, P., & Warwick, P, (2023), Relations between teacher learning patterns, personal and contextual factors, and learning outcomes in the context of Lesson Study, Teaching and Teacher Education, 133, 104295.

[11] Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E, (2010), Multivariate Data Analysis, Prentice - Hall International, Inc.

[12] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu với SPSS: Tập 1, NXB Hồng Đức, Thành phố Hồ Chí Minh.

[13] Hinkle, D. E., Wiersma, W., & Jurs, S. G, (2003), Applied Statistics for the Behavioral Sciences, Boston, MA: Houghton Mifflin Company

Articles in Issue