THE CURRENT STATE OF INTEGRATING ABUSE PREVENTION SKILLS EDUCATION FOR FIFTH-GRADE STUDENTS IN PRIMARY SCHOOLS IN THUAN AN CITY, BINH DUONG

THE CURRENT STATE OF INTEGRATING ABUSE PREVENTION SKILLS EDUCATION FOR FIFTH-GRADE STUDENTS IN PRIMARY SCHOOLS IN THUAN AN CITY, BINH DUONG

Nguyen Minh Giang* giangnm@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Thi Thanh Tam tamdyo1612@gmail.com An Phu 3 Primary School Thuan An city, Binh Duong province, Vietnam
Summary: 

According to the directive from the Ministry of Education and Training, it is essential to enhance the integration of abuse prevention skills education into subjects and educational activities. Developing teaching content through an interdisciplinary approach ensures logical coherence, prevents redundancy, and maximizes educational effectiveness. To assess the current state of integrating abuse prevention skills education for fifth-grade students in primary schools in Thuan An City, Binh Duong, this study surveyed 191 primary school teachers. The results indicate that most teachers recognize the importance of incorporating abuse prevention education into subjects and educational activities. In practice, teachers have actively researched and implemented integration at various levels. However, challenges persist in effectively implementing interdisciplinary integration, and its application remains inconsistent. These findings provide a practical foundation for proposing measures to support teachers in integrating abuse prevention skills education into subjects and educational activities.

Keywords: 
interdisciplinary integration
Education
abuse prevention skills
Fifth grade
primary school
Thuan An city
Bình Dương.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (26/12/2018). Chương trình Giáo dục phổ thông, Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT)

[2] Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội. (2024). Báo cáo sơ kết 3 năm triển khai và thực hiện kế hoạch hành động quốc gia phòng, chống bạo lực, xâm hại trẻ em giai đoạn 2020 - 2025.

[3] Bùi Hiền. (2001). Từ điển Giáo dục học. NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.

[4] Bùi Thị Loan. (2021). Giáo dục phòng chống xâm hại tình dục cho học sinh tiểu học theo tiếp cận kĩ năng sống. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2.

[5] D’hainaut, l. (1980). Des fins aux objectifs de l’éducation. Brussels, Labor; Paris, Nathan, 2nd edition (1980), p445.

[6] United Nations (2022), Global emergency of child exploitation and abuse needs global action: UN experts. https://www.ohchr.org/en/statements/2022/11/ global-emergency-child-exploitation-and-abuseneeds-global-action-un-experts, truy cập ngày ngày 8 tháng 11 năm 2024.

[7] Intertu Education. (2017). Phương pháp dạy học tích hợp liên môn. https://intertu.edu.vn/goc-hoc-tap/ phuong-phap-day-hoc-tich-hop-lien-mon/, truy cập ngày 15 tháng 9 năm 2024

[8] Phòng Giáo dục và Đào tạo thành phố Thuận An. (2024). Công văn số 429/PGDĐT-GDTH ngày 19 tháng 9 năm 2024 về việc Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục tiểu học năm học 2024-2025.

[9] Quốc hội. (05/4/2016). Luật Trẻ em. Số 102/2016/QH13

[10] Singapore University of social sciences. (2023). Why is Interdisciplinary Learning Important? https://www. suss.edu.sg/blog/detail/why-is-interdisciplinarylearning-important, truy cập ngày 8 tháng 11 năm 2024.

[11] UNICEF. (2021). Phòng ngừa bạo lực và xâm hại tình dục đối với trẻ em

Articles in Issue