APPLYING MONTESSORI METHOD IN GUIDING STUDENTS TO ORGANIZE EXPLORATION ACTIVITIES FOR PRESCHOOL CHILDREN AT HA TAY TEACHER TRAINING COLLEGE

APPLYING MONTESSORI METHOD IN GUIDING STUDENTS TO ORGANIZE EXPLORATION ACTIVITIES FOR PRESCHOOL CHILDREN AT HA TAY TEACHER TRAINING COLLEGE

Ha Thi Cam Nhung hanhung.cdsp@gmail.com Ha Tay Teacher Training College Thuong Tin town, Thuong Tin district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Montessori is an early education method for children developed based on the educational research of the Italian physician Maria Montessori. The Montessori methods direct children to the full development of personality through motor, sensory and intellectual activities with specific learning materials. Applying the Montessori education method in preschool teacher training helps learners approach and innovate methods of organizing educational activities for children to meet the requirements of developing a preschool education program. The article examines the process of guiding students to organize exploration activities for preschool children at Ha Tay Teacher Training College in order to improve the quality of training and to meet the current requirements of educational renovation.
Keywords: 
Montessori Method
preschool education
students
exploration activities
preschool children
Refers: 

[1] Maria Montessori (Lê Nhật Minh dịch), (2015), Phương pháp giáo duc Montessori - Sức thẩm thấu của tâm hồn, NXB Phụ Nữ

[2] Ngô Hiểu Huy (Thành Trung dịch), (2016), Phương pháp giáo duc Montessori - Phương pháp giáo duc tối ưu dành cho trẻ từ 0 - 6 tuổi, NXB Phụ nữ.

[3] Hoàng Thị Phương, (2009), Giáo trình Lí luận và Phương pháp hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Maria Montessori (Bùi Nga dịch), (2015), Phát hiện mới về trẻ thơ, NXB Phụ nữ.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình Giáo dục mầm non, NXB Giáo dục.

[6] Lê Thu Hương - Trần Ngọc Trâm - Lê Thị Ánh Tuyết, (2017), Hướng dẫn tổ chức thực hiện Chương trình Giáo dục mầm non sửa đổi (các độ tuổi), NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue