DEVELOPING LAW PRACTICE SKILLS FOR UNIVERSITY STUDENTS IN VIETNAM

DEVELOPING LAW PRACTICE SKILLS FOR UNIVERSITY STUDENTS IN VIETNAM

Pham Thanh Nga pham.nga.hlu@gmail.com Vietnam Society of International Law 69 Chua Lang, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Learning motivation has a positive effect on students’ participation in the learning space, and educators can apply this approach in curriculum design to improve the quality and to distribute the courses. The internal, external motivations and related values will influence the goals that students desire to achieve after the course. This article will examine the self-regulation for learning motivation of students who can actively search for reference resources according to the course program to improve their learning outcomes. It makes sense that students are given the opportunity to use technology devices, or encouraged to use their own initiatives to self-adjust their motivations in learning and find information to support their learning process.
Keywords: 
Training
practical skills
law practice
students
Refers: 

[1] Quốc hội, (28/11/2013), Hiến pháp Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam.

[2] Bộ Chính trị, (2005), Nghị quyết số 49-NQ/TW ngày 02 tháng 6 năm 2005 về Chiến lược cải cách tư pháp đến năm 2020 về phát triển án lệ tại Việt Nam.

[3] Quốc hội, (2015), Luật Tổ chức Tòa án nhân dân (sửa đổi)

[4] Đỗ Thị Mai Hạnh, (4/2015), Sử dụng bản án trong giảng dạy pháp luật phần lí thuyết - Kinh nghiệm qua một trường hợp ở Anh, Tạp chí Khoa học pháp lí Việt Nam, số 89, tr.74-80.

[5] Nguyễn Minh Hằng, (4/2015), Kinh nghiệm về sử dụng bản án, quyết định của Tòa án trong đào tạo nghề luật, Tạp chí Khoa học pháp lí Việt Nam, số 89, tr.26-31.

[6] Trương Nhật Quang, (4/2015), Sử dụng bản án trong giảng dạy: Góc nhìn từ người làm thực tiễn, Tạp chí Khoa học pháp lí Việt Nam, số 89, tr.20-25

[7] Ngân hàng phát triển Châu Á ADB, (2015), Tài liệu tập huấn giảng viên TTT.

[8] Lê Tiến Châu (4/2005), Thực trạng đào tạo cử nhân luật ở Việt Nam, Tạp chí Khoa học pháp lí.

[9] Pierre Macqueron, (4/2015), Việc sử dụng quyết định của Tòa án trong hoạt động nghiên cứu và giảng dạy tại Cộng hòa Pháp, Tạp chí Khoa học pháp lí Việt Nam, số 89, tr.68-73.

[10] Nguyễn Văn Đại - Đinh Ngọc Thắng, (2020), Tư duy về đào tạo cử nhân luật: Tư duy và tiếp tục đổi mới, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, số 49, tr.32-43

Articles in Issue