APPLYING THE METHOD OF PROBLEM - SOLVING TEACHING TO PROMOTE STUDENTS’ ACTIVENESS AND CREATIVITY IN TEACHING POLITICAL THEORY SUBJECTS AT UNIVERSITIES TODAY

APPLYING THE METHOD OF PROBLEM - SOLVING TEACHING TO PROMOTE STUDENTS’ ACTIVENESS AND CREATIVITY IN TEACHING POLITICAL THEORY SUBJECTS AT UNIVERSITIES TODAY

Dam Thi Hoai lmienkiucl@mail.com Nguyen Hue University Tam Phuoc commune, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Summary: 
The continuation of teaching content and teaching methods at higher education institutions is currently an urgent issue being raised. The innovation of teaching methods will contribute to improving the quality of education and training, aiming at training human resources with solid knowledge, proficient skills, and creative thinking to maintain stable political and ideological orientation in response to the requirements of the practice of promoting the industrialization and modernization of the country. The article discusses the teaching methods through problem - solving to promote students’ activeness and creativity in learning, contributing to improving the quality of teaching political theory subjects in universities today.
Keywords: 
teaching
lecturers
political theory
students
Refers: 

[1] V. Okon, (1976), Những cơ sở của dạy học nêu vấn đề, NXB Giáo dục, Hà Nội

[2] Nguyễn Duy Bắc, (2004), Một số vấn đề lí luận và thực tiễn về dạy và học môn Mác - Lênin và tư tưởng Hồ Chí Minh trong trường đại học, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[3] Nguyễn Thị Côi, (2006), Các con đường, biện pháp nâng cao hiệu quả dạy học lịch sử ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[4] Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, (2015), Nâng cao chất lượng giảng dạy, học tập các môn Lí luận chính trị trong các trường đại học, cao đẳng, Kỉ yếu Hội thảo khoa quốc gia

[5] Nguyễn Văn Hộ, (2002), Lí luận dạy học, NXB Giáo dục.

[6] Trương Tất Thắng - Vũ Thị Bích Ngọc, (2015), Một số giải pháp đổi mới phương pháp giảng dạy môn Chủ nghĩa Mác - Lênin ở các trường đại học hiện nay, Tạp chí Giáo dục lí luận, số 230, tr.106 -108.

Articles in Issue