CLASSROOM MANAGEMENT IN TEACHING COURSES AT HIGHER EDUCATION LEVEL

CLASSROOM MANAGEMENT IN TEACHING COURSES AT HIGHER EDUCATION LEVEL

Pham Phuong Tam pptam@ctu.edu.vn Can Tho University Campus II, 3/2 street, Xuan Khanh ward, Ninh Kieu district, Can Tho city, Vietnam
Bui Thi Mui btmui@ctu.edu.vn Can Tho University Campus II, 3/2 street, Xuan Khanh ward, Ninh Kieu district, Can Tho city, Vietnam
Summary: 
Classroom management which is the responsibility of lecturers plays the most important role in delivering university courses. This article aims at presenting the issues regarding the classroom management in delivering courses at higher education level and some experiences in managing classrooms. The classroom management focuses on courses and the management of classrooms in which courses are being delivered. The classroom management experiences are divided into two categories, including Building and organizing self-administered classes and; Encourage students as well as adjust their learning attitudes.
Keywords: 
Courses
classroom management
university
lecturer’s role
Refers: 

[1] Bùi Hiền và các cộng sự, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Quốc hội, (14/6/2019), Luật Giáo dục, Hà Nội

[3] Nguyễn Lộc và các cộng sự, (2009), Cơ sở lí luận quản lí trong tổ chức giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Nguyễn Hải Thập và các cộng sự, (2017), Tài liệu bồi dưỡng theo tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp giảng viên chính hạng II, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Trường Đại học Cần Thơ, (2019), Quy định công tác học vụ dành cho sinh viên trình độ đại học hệ chính quy của Trường Đại học Cần Thơ (Ban hành kèm theo Quyết định số 2748 QĐ-ĐHCT, Cần Thơ ngày 12 tháng 7 năm 2019).

[6] Robert J. Marzano - Jana S. Marzano - Debra J. Pickering, (2013), Phạm Trần Long (dịch), Quản lí hiệu quả lớp học, NXB Giáo dục.

Articles in Issue