IMPROVING STUDENTS’ COMPETENCE OF FOREIGN LANGUAGE TO MEET LEARNING OUTCOMES IN UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY - THAI NGUYEN UNIVERSITY

IMPROVING STUDENTS’ COMPETENCE OF FOREIGN LANGUAGE TO MEET LEARNING OUTCOMES IN UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY - THAI NGUYEN UNIVERSITY

Nguyen Thi Thanh Hong Nguyenthithanhhong@tnmc.edu.vn Thai Nguyen University of Medicine and Pharmacy 284 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
The students’ competence of foreign language to meet the learning outcomes is always a top concern in many universities. The research is conducted to assess the current situation of students’ competence in foreign language in the Thai Nguyen University of Medicine and Pharmacy, thereby serving as the basis for proposing plans to improve the quality of foreign language teaching and learning, especially in improving students’ competence in foreign language to meet the learning outcomes. The research results contribute to clarify the causes and factors affecting students’ competence of foreign language as well as solutions to improve the quality of foreign language teaching and learning to increase the rate of meeting the foreign language learning outcomes of students upon graduation. The research results can be used as a reference for university leaders and department leaders in professional management to develop foreign language projects for the period 2020-2025.
Keywords: 
Foreign language project
competence standard of foreign language
learning outcomes
foreign language teacher
foreign language teaching and learning
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (01/2017), Hội nghị về giải pháp nâng cao chất lượng giáo dục đại học, Đà Nẵng

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình tổng thể (ban hành kèm thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018).

[3] Giám đốc Đại học Thái Nguyên, Công văn số 2078/ ĐHTN-ĐT ngày 22 tháng 12 năm 2014 về việc quy định chuẩn năng lực và chứng chỉ ngoại ngữ đối với sinh viên tốt nghiệp của Đại học Thái Nguyên. Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2008 - 2020 (ban hành kèm Quyết 1400/QĐ-TTg ngày 30 tháng 9 năm 2008).

[4] Giám đốc Đại học Thái Nguyên, Quyết định số 1256/ QĐ-ĐHTN ngày 28 tháng 6 năm 2017 về việc điều chỉnh chuẩn năng lực ngoại ngữ cho sinh viên tốt nghiệp đại học không chuyên ngữ hệ chính quy của Đại học Thái Nguyên.

[5] Hanafi Syahrozi, Dewi Rochsantingsih, Ellisa Indriyani Putri Handayani, (2016), Improving students motivation in learning English using movie clip, Journal Edulingua, Vol 3. No.1 Januari-Juni 2016.

[6] J.W. Thomas, (2000), A review of Research on ProjectBased Learning, Retrieved September 10, 2009 from www.bobpearlman.org/BestPractices/PBL-Research .pdf

[7] Quyết định số 2080/QĐ-TTg ngày 22 tháng 12 năm 2017 về việc phê duyệt, điều chỉnh, bổ sung đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017-2025.

[8] Sanprasert Snodin, (2010), The application of a course management system to enhance autonomy in learning English as a foreign language. A International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics, v38 n1 p109-123 March 2010.

Articles in Issue