SOME RESEARCHES ON ORGANIZING PLAY ACTIVITIES FOR STUDENTS OF PRESCHOOL EDUCATION MAJOR IN THE CURRENT PERIOD

SOME RESEARCHES ON ORGANIZING PLAY ACTIVITIES FOR STUDENTS OF PRESCHOOL EDUCATION MAJOR IN THE CURRENT PERIOD

Nguyen Thi Huyen nthuyen2@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Play is an indispensable activity for children of all ages, especially at preschool age. Through play, it not only creates children with creative imagination, language development and cognitive enhancement, but also helps them show their ability, skills, emotions, aspirations and relationships with people around them. Only when playing, children actively learn things to satisfy cognitive needs. Play is a way for children to learn, to help them grow and develop a comprehensive personality. There are many articles and researches about amusement activities of scientists in the world as well as in Vietnam. The paper focuses on studying the play activities for preschoolers to find ways to develop skills of organizing the play activities for students of preschool education major in order to improve their competence, interest and creativity
Keywords: 
play activities
skill development
preschool education
Refers: 

[1] Paul Hersey, Ken Blanc Hard, (1995), Quản lí nguồn nhân lực, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Cudơmina N.V, (1976), Sơ thảo tâm lí học lao động của người giáo viên, Cục Đào tạo bồi dưỡng Bộ Giáo dục.

[3] Trần Bá Cừ, (2000), Nhận biết người qua hành vi ứng xử, NXB Phụ nữ, Hà Nội

[4] Nguyễn Thị Ngọc Chúc, (1981), Hướng dẫn tổ chức hoạt động vui chơi, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Lê Xuân Hồng,(1996), Đặc điểm giao tiếp của trẻ mẫu giáo không cùng độ tuổi, Tóm tắt Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Lê Minh Thuận, (1989), Trò chơi phân vai theo chủ đề và việc hình thành nhân cách cho trẻ, Hà Nội.

[7] Lê Thị Ánh Tuyết, Phạm Mai Chi và các đồng sự (1999 - 2000), Hướng dẫn thực hiện chương trình chăm sóc giáo dục trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi, Vụ Giáo dục Mầm non, Trung tâm Nghiên cứu Giáo dục Mầm non, Hà Nội.

[8] Nguyễn Xuân Thức, (1997), Nghiên cứu tính tích cực giao tiếp của trẻ em mẫu giáo 5-6 tuổi trong hoạt động vui chơi, Tóm tắt Luận án Phó tiến sĩ Khoa học sư phạm - Tâm lí, Hà Nội

[9] Phạm Minh Hạc, (2002), Tuyển tập tâm lí học, NXB Giáo dục, Hà Nội

[10] Kegienchev P.M,(1978), Những nguyên tắc công tác tổ chức, NXB Lao động, Hà Nội.

Articles in Issue