APPLICATION OF INTERDISCIPLINARY INTEGRATION IN TEACHING PROBABILITY AND STATISTICS AT MILITARY SCIENCE ACADEMY

APPLICATION OF INTERDISCIPLINARY INTEGRATION IN TEACHING PROBABILITY AND STATISTICS AT MILITARY SCIENCE ACADEMY

Nguyen Van Dai ngvdai75@gmail.com Military Science Academy No.322, Le Trong Tan, Hoang Mai, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The paper presents the results of the study on the application of teaching probability and statistics for students of Technical Reconnaissance major at Military Science Academy. In the paper, the author gives several examples, exercises and topics that are integrated between the knowledge of Probability and Statistics and the knowledge of Information theory. On that basis, lecturers can apply the presented integrated examples, integrated exercises and integrated topics in teaching probability and statistics for students of Technical Reconnaissance major in order to enhance their teaching effectiveness as well as the students’ professional development.
Keywords: 
Probability and Statistics
Integration
cryptanalysis
information theory
Refers: 

[1] Nguyễn Bình, (2013), Lí thuyết thông tin, NXB Bưu điện

[2] Phạm Đức Quang, (2015), Xây dựng, thử nghiệm một số chủ đề tích hợp môn toán cho chương trình giáo dục phổ thông, báo cáo nghiấn cứu nhiệm vụ thường xuyên năm 2015.

[3] Đỗ Mạnh Cường, (2011), Năng lực thực hiện và dạy học tích hợp trong đào tạo nghề, Chuyên đề của Viện Nghiên cứu Phát triển Giáo dục chuyên nghiệp

[4] Douglas Robert Stinson, (1995), Cryptography: Theory and Practive. by CRC Press, Inc

[5] Lê Bá Long, (2013), Giáo trình Xác suất và Thống kê, NXB Thông tin và Truyền thông

[6] Hồ Ngọc Vinh, (2011), Một số vấn đề về dạy học tích hợp trong đào tạo nghề, Tạp chí Phát triển Giáo dục.

[7] Alfredo Rizzi, (2010), Statistical Methods for Cryptography, Springer-Verlag Berlin Heidelber.

Articles in Issue