APPLYING MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY IN ADULT LEARNING AND EDUCATION

APPLYING MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY IN ADULT LEARNING AND EDUCATION

Bui Thanh Xuan bthanhxuan@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 4 Trinh Hoai Duc, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Duong Thi Oanh duongthioanh82@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 4 Trinh Hoai Duc, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The theory of multiple intelligence has been applied in education of several countries. A number of schools have been using multiple intelligence as an underpinning framework or principles for their activities. Teachers have been acquiring knowledge and applying this theory in their teaching practice, contributing to the change towards active teaching methods. Each type of intelligence will fit with certain teaching methods. Teachers in multiple intelligence classrooms need to creatively apply and combine the different teaching methods. The application of multiple intelligence is important not only to children, but also to adult learning. Adult learners have specific characteristics in learning styles, learning conditions, thus a relevant application of multiple intelligence in adult learning will help overcome obstacles as well as enhance strengths in adult education and learning.
Keywords: 
Multiple intelligence
adult learning and education
teaching methodologies
Refers: 

[1] Hoàng Thị Thu Thủy, (2015), Ứng dụng thuyết đa Trí tuệ trong việc giảng dạy tiếng Trung tại khoa Đông Phương, Trường Đại học Khoa học Xã hội Nhân văn Thành phố Hồ Chí Minh.

[2] Armstrong T, (2011), Đa trí tuệ trong lớp học (Lê Quang Long dịch), NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Howard Gardner, (2012), Lí thuyết trí khôn nhiều thành phần, dịch giả: Phạm Toàn, Phạm Anh Tuấn hiệu đính, NXB Tri thức.

[4] Belzer, A, (11/2004), It’s not like normal school” - the role of prior learning context in adult learning, Adult Education Quarterly, Vol.55, No.1.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Chương trình bồi dưỡng về phương pháp giảng dạy cho người lớn, Hà Nội.

[6] Knowles, M. S., Holton, E., & Swanson, R. A, (2005), An andragogical process model for learning, In The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development, pp. 115-138, Amsterdam, Boston: Elsevier

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2010), Chương trình Giáo dục bảo vệ môi trường.

[8] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2014), Lí luận dạy học hiện đại, cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue