THE NEED OF INCLUSIVE EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS OF ORPHANS LIVING IN SOCIAL PROTECTION CENTERS BASED ON THEIR PSYCHOSOCIAL CHARACTERS

THE NEED OF INCLUSIVE EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS OF ORPHANS LIVING IN SOCIAL PROTECTION CENTERS BASED ON THEIR PSYCHOSOCIAL CHARACTERS

Nguyen Hong Kien Nguyenhongkiengd@gmail.com VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Primary school-aged orphans living in social protection centers have a great need to integrate in their schools based on their psychosocial characteristics. It is the fact that when suddenly losing loved ones at an early age, they are likely to suffer from psychological trauma, solitude, or freedom of compliance due to lack of parental care and education. When living in the social protection institutions, they have to change their living habits to adapt to the new environment. Therefore, when these children enter primary schools, they have diverse needs for inclusive education. Not only teachers but also social workers and the social protection institutions are required to take measures to support these children to integrate into the primary schools which is their first socialized environment, helping the students have better academic results as well as positive behaviors to become independent citizens.
Keywords: 
Orphans
inclusive education
social protection institutions
primary schools
Refers: 

[1] Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội, (2015), Dự thảo Đề án đổi mới, phát triển trợ giúp xã hội giai đoạn 2015- 2020 và tầm nhìn đến 2030, Hà Nội.

[2] Chính phủ nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (2000), Nghị định số 07/2000/NĐ-CP về Chính sách cứu trợ xã hội.

[3] Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội, (2009), Thuật ngữ bảo vệ trẻ em, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, UNESCO tại Việt Nam, (2014), Tăng cường công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên giáo dục hòa nhập, Tài liệu 1- Giới thiệu- Tài liệu hiệu chỉnh, Hà Nội.

[5] Nguyễn Xuân Hải, (2010), Quản lí giáo dục hòa nhập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[6] Nguyễn Thị Nhẫn - Huỳnh Minh Hiền, (2011), An sinh nhi đồng và gia đình, NXB Thanh niên.

[7] Đoàn Thị Hương - Đặng Hoàng Minh, (2012), Kiến thức - kĩ năng làm việc với trẻ em sống trong trung tâm bảo trợ xã hội và làng trẻ mồ côi, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.

[8] Nguyễn Hồng Kiên - Trần Văn Công - Lại Yến Ngọc - Trần Thị Quỳnh Trang - Trần Thị Thu Hằng, (2015), Thực trạng chính sách An sinh xã hội cho trẻ em mồ côi đang sống tại các Trung tâm Bảo trợ xã hội Việt Nam, Kỉ yếu Hội thảo khoa học quốc tế của Trường Đại học Lao động Xã hội 2 - Thành phố Hồ Chí Minh, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[9] Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (1991), Luật số 56-LCT/HĐND 8, Luật Phổ cập Giáo dục tiểu học, Hà Nội

[10] Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam, (2009), Luật Giáo dục, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[11] Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội, (2011), Hệ thống các cơ sở bảo trợ xã hội, NXB Thông tin và Truyền thông, Hà Nội.

Articles in Issue