DEVELOPING INTEGRATED TEACHING COMPETENCE FOR PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHERS

DEVELOPING INTEGRATED TEACHING COMPETENCE FOR PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHERS

Cao Thi Thang caothang.hoa@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Dinh Thi Xuan Thao thaodinhtnu@gmail.com Tay Nguyen University Buon Ma Thuot city, Dak Lak, Vietnam
Summary: 
The orientation of integration and capacity development for students has been clearly reflected in the general education curriculum of the Ministry of Education and Training [1], requiring the renovation of content and training methods. The integrated teaching competence is one of the new competencies that need to be developed for pre-service teachers in general and pre-service chemistry teachers in particular. The article presents a proposal on the concept, structure, development process, and two specific measures to develop integrated teaching competencies for pre-service chemistry teachers, which includes organizing, guiding and supporting for pre-service chemistry teachers to select topics and design lesson plans; organizing teaching natural sciences integrated topics and STEM integrated topics.
Keywords: 
development
integrated teaching competencies
natural sciences integrated topics
STEM integrated topics
pre-service chemistry teachers
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học tự nhiên; Chương trình Giáo dục Trung học phổ thông môn Hóa học

[3] Đinh Thị Xuân Thảo - Cao Thị Thặng - Lê Thị Hồng Hải - Trần Thị Yến Vy, (2018), Thiết kế tiến trình dạy học chủ đề tích hợp “Pin điện hóa sáng tạo” theo định hướng giáo dục STEM, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, tr.63.

[4] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (11/2018), Một số đề xuất về vận dụng dạy học dự án tích hợp khoa học tự nhiên trong các môn Vật lí, Hóa học, Sinh học nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh trường trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 11.

[5] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (3/2019), Thiết kế và tổ chức hoạt động nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh khi dạy học chủ đề tích hợp Khoa học tự nhiên ở trường trung học cơ sở theo phương pháp dạy học dự án, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 15, tr.65-69.

[6] Cao Thị Thặng, (2010), Xây dựng chủ đề tích hợp liên môn Vật lí - Hóa học - Sinh học và thử nghiệm phương pháp dạy học theo dự án ở Trường Phổ thông cơ sở Thực nghiệm - Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 56, tr.37- 41.

[7] Đinh Thị Xuân Thảo - Cao Thị Thặng, (2019), Improving the capacity of organizing integrated STEM teaching activities for pre-service chemistry teachers, Hội thảo khoa học quốc tế “Đổi mới trong đào tạo giáo viên” với chủ đề “I am STEM”, Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Hóa học.

[9] Cao Thị Thặng - Đinh Thị Xuân Thảo, (2017), Một số đề xuất về phát triển năng lực cơ bản cho sinh viên Khoa học tự nhiên ngành Sư phạm đáp ứng yêu cầu đào tạo giáo viên trong giai đoạn mới, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 142, tr.42-45.

Articles in Issue