EFFECTIVENESS EVALUATION ON INCLUSIVE EDUCATION POLICIES FOR CHILDREN WITH DISABILITY AND SOLUTIONS FOR INCLUSIVE EDUCATION MANAGEMENT IN VIETNAM

EFFECTIVENESS EVALUATION ON INCLUSIVE EDUCATION POLICIES FOR CHILDREN WITH DISABILITY AND SOLUTIONS FOR INCLUSIVE EDUCATION MANAGEMENT IN VIETNAM

Le Duy Dung leduydung.hvct@gmail.com Political Academy - Ministry of National Defence 124 Ngo Quyen, Quang Trung, Ha Dong, Hanoi, Vietnam
Nguyen Hong Kien nguyenhongkiengd@gmail.com VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
As a country has experienced great impacts from wars, natural disasters and extreme environmental conditions, Vietnam has a high proportion of people living with disabilities, accounting for 7.8% of the population (equal to 7.2 million people) of which the percentage of children with disabilities is 28.3% (age 5 and above). In the past years, the Party and Governement have issued many laws and social policies to ensure for the well-being of disadvantaged groups, including people with disabilities. Education policies for children with disabilities have been practically implemented to promote and protect the child’s rights and the rights of people with disabilities to ensure both physical and mental development for their full potential, empowering their ability to live independently at the highest level. This article analyzes educational policies supporting for inclusive education of children with disabilities which have been recently implemented. Based on the results of the evaluation on inclusive education policy for children with disabilities, and the strengths of the policy and the shortcomings of the policies when putting into practice, the article will propose some solutions to meet the goal of managing inclusive education in Vietnam’s schools more effectively
Keywords: 
Law
Policy
inclusive education
children with disability
inclusive education management
Refers: 

[1] Lê Tiến Thành, (2011), Chính sách, chiến lược và kế hoạch phát triển giáo dục hoà nhập ở Việt Nam, Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo - UNESCO tại Việt Nam, (2014), Tăng cường công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên giáo dục hòa nhập, Tài liệu 1, Giới thiệu, Tài liệu hiệu chỉnh, Hà Nội.

[3] Bùi Thị Lâm - Hoàng Thị Nho, (2012), Giáo dục hòa nhập, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Nguyễn Xuân Hải, (2010), Quản lí giáo dục hòa nhập, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[5] Nguyễn Hồng Kiên, (2017), Giáo dục hòa nhập ở trường tiểu học cho trẻ em mồ côi sống tại các cơ sở bảo trợ xã hội, Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Nguyễn Trung Thành, (2016), Chính sách giáo dục trẻ khuyết tật - Thực trạng và đề xuất hoàn thiện, Ban Nghiên cứu Giáo dục Đặc biệt.

[7] Trần Ngọc Giao - Lê Văn Tạc (đồng chủ biên) - Nguyễn Xuân Hải - Nguyễn Thúy Hằng - Lê Thị Loan - Trần Thị Thiệp - Phạm Minh Mục - Nguyễn Thị Nhỏ - Nguyễn Thị Hoàng Yến, (2010), Quản lí Giáo dục hòa nhập, NXB Phụ nữ.

[8] Nguyễn Quỳnh, (2018), Tạo môi trường giáo dục bình đẳng, chất lượng cho người khuyết tật, Báo Nhân dân.

[9] Lê Văn Tạc, (2006), Giáo dục hoà nhập cho trẻ khuyết tật bậc Tiểu học, NXB Lao động - Xã hội.

Articles in Issue