BUILDING A MODEL OF INFORMATION TECHNOLOGY CLASSROOM IN SECONDARY SCHOOLS TO MEET THE REQUIREMENTS OF GENERAL EDUCATION PROGRAM 2018

BUILDING A MODEL OF INFORMATION TECHNOLOGY CLASSROOM IN SECONDARY SCHOOLS TO MEET THE REQUIREMENTS OF GENERAL EDUCATION PROGRAM 2018

Bui Thi Thao buithaotk51@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article focuses on the study of building a model of Information technology classroom in secondary schools, including: spatial structure and infrastructure such as area, number of rooms, layout of space, infrastructure requirements, and room map; computer equipments with hardware and software equipment; organizing and managing teaching - learning activities in classrooms; and guiding for model implementation. The model building is based on the regulations, requirements, goals, as well as current situation of these secondary schools to meet the demands of the general education program 2018.
Keywords: 
Model of Information technology classroom
Information technology subject
secondary school
general education program 2018
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Tin học, ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT- BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018.

[2] Bộ Khoa học và Công nghệ, Tiêu chuẩn quốc gia TCVN 8794:2011, Trường Trung học - Yêu cầu thiết kế, Hà Nội, ngày 23 tháng 8 năm 2011.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Quyết định số 37/2008/QĐBGDĐT “Ban hành Quy định về phòng học bộ môn”, ngày 17 tháng 07 năm 2008

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Bộ nội vụ, Thông tư liên tịch số 35/2006/TTLT- BGDĐT-BNV về Hướng dẫn định mức biên chế viên chức ở các cơ sở giáo dục phổ thông công lập, ngày 23 tháng 8 năm 2006.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Quyết định số 32/2004/QĐBGDĐT ban hành Quy chế công nhận phòng học bộ môn trường trung học đạt chuẩn quốc gia, ngày 24 tháng 9 năm 2004.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT- BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018.

[7] Phạm Văn Nam - Đặng Thị Thu Thủy - Trần Đức Vượng (đồng chủ biên) - Phan Viết Ban - Cao Thị Phương Chi - Hà Văn Quỳnh - Lê Ngọc Thu, (2012), Một số vấn đề về Phòng học bộ môn, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

Articles in Issue