Summary:
Based on the concept of coherent speech development; organizing outdoor activities to develop coherent speech for children at the age of 5 and 6 years old, the paper outlines the process of organizing outdoor activities to develop coherent speech towards experience for 5-6 year children in preschools today.
Refers:
[1] Vũ Đức Nghiệu (Chủ biên) - Nguyễn Văn Hiệp, (2009), Dẫn luận ngôn ngữ học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2] Diệp Quang Ban, (2000), Văn bản và liên kết trong tiếng Việt, NXB Giáo dục Hà Nội.
[3] Hoàng Thị Phương (Chủ biên), (2018), Tổ chức hoạt động giáo dục theo hướng trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Đinh Hồng Thái, (2015), Phát triển ngôn ngữ tuổi mầm non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Nguyễn Thị Oanh, (2000), Các biện pháp phát triển lời nói mạch lạc cho trẻ mẫu giáo lớn (5-6 tuổi), Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Journal: