DEVELOPING AN ACTIVE LEARNING METHOD IN CLASS FOR UNIVERSITY STUDENTS

DEVELOPING AN ACTIVE LEARNING METHOD IN CLASS FOR UNIVERSITY STUDENTS

Le Khanh Tuan lktuan88@gmail.com Saigon University 273 An Duong Vuong, district 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
In the trend of teaching innovation towards developing students’ capacity, teaching activities in university should not be left out. Moreover, teaching at university is the interaction between two subjects those are lecturers and students with specific characteristics, requiring the development of autonomous and active participation of learners. Unlike other educational levels, students need to play the role of “learner - researcher”. Based on a review of theoretical and practical issues, this article introduces a solution to develop an active learning method in class for university students.
Keywords: 
Active learning
active learning method
students
university
Refers: 

[1] Hoàng Anh - Vũ Kim Thanh, (1966), Giao tiếp sư phạm, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Lê Khánh Tuấn, (2019), Phát triển đội ngũ giáo viên trước yêu cầu đổi mới Chương trình Giáo dục phổ thông, NXB Đại học Huế.

[3] Nguyễn Đông Triều (biên soạn), (2017), Kĩ năng học tập bậc Đại học, Trường Đại học Văn Hiến, Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] Nguyễn Hoàng Đoan Huy, (2015), Hoạt động học tập của sinh viên dưới góc độ tiếp cận sự gắn kết của sinh viên vào giờ học trên lớp, Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội

[5] Wikipedia, (2019), https://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_ Dale.

[6] https://www.umass.edu/pbs/people/robert-feldman (2019), University of Massachusetts Amherst

[7] Edward de Bono, (1984), Tư duy song song, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân, Hà Nội

[8] Nguyễn Thành Hải, (2010), Phương pháp học tập chủ động ở bậc Đại học, Trường Đại học Khoa học Tự nhiên, Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue