SOME MEASURES TO PRACTISE VERBAL COMMUNICATION SKILLS FOR CHILDREN AT THE AGE OF 5-6 YEARS WITH DEVELOPMENTAL DELAYS IN LANGUAGE

SOME MEASURES TO PRACTISE VERBAL COMMUNICATION SKILLS FOR CHILDREN AT THE AGE OF 5-6 YEARS WITH DEVELOPMENTAL DELAYS IN LANGUAGE

Nguyen Thi Quynh Anh quynhanhgddhv@gmail.com Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
Communication skills is one of the practical and experiential skills. Children, especially those with developmental delays in language, often learn from parents’ actions much more than from words, so cliched teaching methods do not bring good results but are counterproductive. Therefore, teachers and parents of children with language delays need to use exercises for children to play, practice, and experience together in order to stimulate needs as well as create excitement for these children to develop their verbal communication skills.
Keywords: 
Verbal communication skills
developmental delays in language
Refers: 

[1] Nguyễn Huy Cẩn, (1983), Một số vấn đề của việc nghiên cứu ngôn ngữ trẻ em và việc dạy nói cho trẻ. Tạp chí Thông tin Khoa học Xã hội, số 3.

[2] Law, J., Garrett, Z., & Nye, C. (2010), Fischel, J., Whitehurst, G., Caulfield, M., & De Baryshe, B. (2009), Language growth in children with expressive language delay, Paediatrics, 83, 218-227

[3] Bùi Kim Tuyến (Chủ biên) - Nguyễn Thị Cẩm Bích - Lưu Thị Lan - Vũ Thị Hồng Tâm - Đặng Thu Quỳnh, (2012), Các hoạt động phát triển ngôn ngữ của trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Nguyễn Ánh Tuyết (Chủ biên), (2002), Tâm lí học trẻ em lứa tuổi Mầm Non, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Tikheva E.I, (1997), Phát triển ngôn ngữ trẻ em, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Vưgotsky L.S. (1997), Tuyển tập tâm lí học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Articles in Issue