SCIENTIFIC KNOWLEDGE IN THE LEARNING CONTENT OF HIGH SCHOOL STUDENTS

SCIENTIFIC KNOWLEDGE IN THE LEARNING CONTENT OF HIGH SCHOOL STUDENTS

Nguyen Duc Son nguyenducson@hnue.edu.vn Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Le Minh Nguyet* leminhnguyet@hnue.edu.vn Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Learning content is a very complex issue with different understandings, approaches and effects. The paper addressed students’ learning content and analyzed the structure and role of scientific knowledge in the learning content of high school students. It emphasized the penetration and impact of the scientific method on students' actions, understandings, and experiences in learning, restructuring and reorganizing their actions, understandings, and experiences towards scientific principles in their development.
Keywords: 
Learning content
students’ development
scientific knowledge
scientific methods
scientific principles.
Refers: 

[1] Thái Duy Tuyên, (2001), Giáo dục học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[2] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[3] Bernd Meier và Nguyễn Văn Cường, (2015), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[4] Hồ Ngọc Đại, (2010), Công nghệ học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Hữu Châu, (2005), Những vấn đề cơ bản về Chương trình và quá trình dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Văn Hộ, (2002), Lí luận dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[7] J. Piaget, (1950), The Psychology of Intelligence, New York: Hareourt Brace

[8] L.S. Vygotsky, (1962), Thought and Language, Cambridge, MA: MIT L.S

[9] F. Engels, (1994), Biện chứng của tự nhiên, Trong C. Mác và Ph. Ăng Ghen. Toàn tập, tập 20, NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.

[10] Werner. Heisenberg, (2009), Vật lí và Triết học, NXB Tri thức

[11] Paulo Freire, (2022), Lí thuyết Sư phạm phê phán, NXB Tri thức

[12] Dewey, (2008) Dân chủ và giáo dục, NXB Tri thức.

[13] H. Gardner, (2020), Trí khôn phi học đường, NXB Tri thức.

[14] Maria Montessori, (2014). Trí tuệ thẩm thấu, NXB Lao động - Xã hội.

[15] Nguyễn Xuân Xanh, (2009), Einstein, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue