THE TEACHING ORGANIZATION BASED ON COMPETENCY APPROACH FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN CURRENT EDUCATIONAL INNOVATION

THE TEACHING ORGANIZATION BASED ON COMPETENCY APPROACH FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN CURRENT EDUCATIONAL INNOVATION

Nguyen Thanh Thuy thanhthuynm@gmail.com Dong Nai University No.4 Le Quy Don, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Summary: 
Competency-based teaching is an approach to help students learn how to dominate their knowledge and develop their capacity. This is a teaching strategy that requires teachers to organize activities for students to have positive thinking and enrich themselves with new content of knowledge. The key to effective implementation of competency-based teaching is that teachers have to comprehend clearly the contents of knowledge and methods of class organization. This article provides some methods for organizing teaching based on developing competency for pedagogical students to meet the requirements of educational innovation as well as their teaching work in the future.
Keywords: 
Hồ Chí Minh
invariant
variables
Marxist - Leninist teaching
Refers: 

[1] Nguyễn Lăng Bình (Chủ biên) - Đỗ Hương Trà, (2017), dạy và học tích cực, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2016), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Trần Khánh Đức, Lí luận và phương pháp dạy học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[4] Trần Thị Hương, (2011), Tổ chức hoạt động dạy học đại học, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh

[5] Robert J. Marzano - Debra J. Pickering - Jane E. Pollock, (2012), Các phương pháp dạy học hiệu quả, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Lê Đình Trung - Phan Thị Thanh Hội, (2016), Dạy học theo định hướng hình thành và phát triển năng lực người học ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[7] Nguyễn Thanh Thủy, (2018), Phát triển năng lực dạy học cho sinh viên sư phạm thông qua dạy môn Lí luận dạy học bằng phương pháp dạy học vi mô, Tạp chí Khoa học Quản lí Giáo dục, số 04.

Articles in Issue