A TEACHING MODEL FOR THEORETICAL LESSONS IN THE NEW CURRICULUM TO DEVELOP LEARNERS’ COMPETENCIES

A TEACHING MODEL FOR THEORETICAL LESSONS IN THE NEW CURRICULUM TO DEVELOP LEARNERS’ COMPETENCIES

Duong Quang Ngoc duongquangngoc@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Do Thu Ha hadothu.vnies@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Dang Thi Thu Hue huedtt74@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article discusses the teaching model for the theoretical lessonswith a three-component structure, including: designing lesson plans; teaching; drawing experiences, and adjusting lesson plans. These three components are analyzed and interpreted with the approach of competencybased teaching to contribute to the successful implementation of the new curriculum and textbooks.
Keywords: 
Model
competency-based teaching
new curriculum and textbooks
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Báo cáo tổng kết năm học 2018-2019, triển khai nhiệm vụ năm học 2019-2020.

[3] Robert J.Marzano, (2013), Nghệ thuật và khoa học dạy học, NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] James H. McMillan, (2005), Những nguyên tắc và thực tiễn để giảng dạy hiệu quả, Viện Đại học Quốc gia Virginia.

[5] James H. Stronge, (2011), Những phẩm chất của người giáo viên hiệu quả, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Thái Duy Tuyên, (2001), Giáo dục học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[7] Paulo Santiago - Deborah Roseveare - Gonnie van Amelsvoort - Jorge Manzi and Peter Matthews, (2009), Teacher Evaluation in Portugal, OECD Review.

Articles in Issue