DEVELOPING COOPERATIVE COMPETENCE FOR STUDENTS IN PHYSICS TEACHING BY USING THE B-LEARNING MODEL

DEVELOPING COOPERATIVE COMPETENCE FOR STUDENTS IN PHYSICS TEACHING BY USING THE B-LEARNING MODEL

Tran Quynh quynhtranca@gmail.com Hue University of Education 34 Le Loi, Hue city, Thua Thien Hue province, Vietnam
Summary: 
Cooperative competence is one of the key competencies in reallife situations in general and in class in particular. Developing cooperative competence is essentially about improving the ability of communication, organization, management and mastering the relationships. In physics teaching at high school level, b-learning (blended learning) model is used as an effective solution to increase the competence of communication, cooperation, and interaction between teachers and students as well as between the students with each others. In this paper, the authors propose the process of organizing teaching activities by using the B-Learning model in order to develop cooperative competence for students.
Keywords: 
competence
cooperative competence
teaching process
E-learning
B-learning
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Hà Nội

[2] Lê Đình - Trần Huy Hoàng, (2005), Cơ sở khoa học của việc bồi dưỡng năng lực tự học, tự nghiên cứu cho sinh viên sư phạm ngành Vật lí, Đề tài khoa học cấp Bộ, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế.

[3] Lê Thị Minh Hoa, (2015), Phát triển năng lực hợp tác cho học sinh trung học cơ sở qua hoạt động giáo dục ngoài giờ lên lớp, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

[4] Lê Công Triêm - Nguyễn Đức Vũ - Trần Thị Tú Anh, (2002), Một số vấn đề hiện nay của phương pháp dạy học đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội

[5] Norm Friesen, (2012), Report: Defining Blended Learning, New York.

[6] Nguyễn Quang Trung, (2010), Xây dựng và sử dụng mô hình học tích hợp trong dạy học chương “Điện tích - Điện trường” Vật lí 11, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Huế.

[7] Nguyễn Lan Phương, (2015), Đánh giá năng lực người học, Báo cáo khoa học tại Trung tâm Nghiên cứu Giáo dục phổ thông, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

Articles in Issue