THE EVALUATION OF EMPLOYERS ON THE COMPETENCE OF GRADUATES FROM NON - PUBLIC UNIVERSITIES

THE EVALUATION OF EMPLOYERS ON THE COMPETENCE OF GRADUATES FROM NON - PUBLIC UNIVERSITIES

Dang Ba Lam dangbalam@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen The Thang thangvcl@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Do Minh Thu minhthu@moet.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Xuan An nguyenxuanan89@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The paper is about the evaluation of employers concerning the competence of graduates from non-public universities based on the survey of the Project coded KHGD/16-20. ĐT.017. The survey used the Likert ranking scale for 4 elements, including: the fitness of the training fields; the attitude; the skill; and the job outcome. The findings show that the graduates’ competency is good, but it should be upgraded to meet the requirements of the job, which contribute to the training of highly qualified human resources for the current labor market as well as the orientation to improve the quality of the higher education system in Vietnam
Keywords: 
Non-public University
graduate
enterprise
Evaluation
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Ngữ - Nguyễn Hải Thanh, (2018), Thực trạng giáo dục đại học ngoài công lập Việt Nam, Kỉ yếu Hội thảo Hiện trạng phát triển giáo dục đại học ngoài công lập ở Việt Nam, Trường Đại học Nguyễn Tất Thành.

[2] Arruabarrena, R., Sánchez, A., Blanco, J.M., Vadillo, J.A., Usandizaga, I, (2019), Integration of good practices of active methodologies with the reuse of student-generated content, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16 (1), https://doi.org/10.1186/ s41239-019-0140-7.

[3] University of Coordination Council, (2000), Overall Report 1996-2000, National Plan for Quality Assessment of Universities.

[4] United Nations Development Programme, (2005), Quality Assessment of Computer Science and Business Administration Education in Arab Universities, A Regional Overview Repor.

[5] Kim Hoàng Giang, (2015), Đánh giá chất lượng đào tạo ĐH qua phản hồi của sinh viên, Tạp chí Lí luận Chính trị.

[6] Sái Công Hồng, (2016), Chất lượng sinh viên tốt nghiệp của Đại học Quốc gia Hà Nội dưới góc nhìn của người sử dụng lao động, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, Nghiên cứu Giáo dục, số 32(1), tr.20–26.

[7] Accessed June 14, 2019, http://qac.tnu.edu.vn/danh-giahien-trang-sinh-vien-tot-nghiep-theo-chuan....

[8] Accessed June 14, 2019, https://vgu.edu.vn/vi/qualityindicators.

[9] Nguyễn Minh Tuấn - Nguyễn Xuân An, (2018), Báo cáo kết quả khảo sát đề tài Các phải pháp phát triển bền vững các trường đại học ngoài công lập, Chương trình Khoa học và Công nghệ cấp Quốc gia về Khoa học Giáo dục.

Articles in Issue