COMPARING THE CONTENT AND EXPECTED REQUIREMENTS IN TEACHING THE TOPIC OF “MATTER AND ITS TRANSFORMATION” IN THE PROGRAM OF NATURAL SCIENCES IN 2018 WITH THE CHEMISTRY PROGRAM IN 2006 AT JUNIOR LEVEL

COMPARING THE CONTENT AND EXPECTED REQUIREMENTS IN TEACHING THE TOPIC OF “MATTER AND ITS TRANSFORMATION” IN THE PROGRAM OF NATURAL SCIENCES IN 2018 WITH THE CHEMISTRY PROGRAM IN 2006 AT JUNIOR LEVEL

Pham Thi Bich Dao dao311@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Thanh nguyenthanhtbu@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the General education curriculum 2018, Natural Sciences is an integrated subject which is developed on the basis of physic, chemistry, biology and Earth sciences. Compared to the current curriculum, this subject shows new points in both approach and content. In this paper, the author analyzes some basic features of duration, content, standards of knowledge and skills, as well as the expected requirements in teaching the topic of “Matter and its transformation”, then compares with the chemistry program at secondary level in 2006, thereby helping readers have a more general view of Natural Sciences subject in general and the topic of “Matter and its transformation” in particular.
Keywords: 
Chemistry
Natural Sciences
standards of knowledge and skills
general education curriculum
matter and its transformation
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học tự nhiên.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình Giáo dục phổ thông - những vẫn đề chung (Cấp Trung học phổ thông) - Môn Hoá học

[4] Đinh Quang Báo - Phan Thị Thanh Hội, (2018), Bồi dưỡng giáo viên sinh học đáp ứng chương trình giáo dục phổ thông mới, Báo cáo khoa học hội thảo khoa học quốc gia lần thứ 1, Huế, tr.3 - 11.

[5] Nguyễn Thị Thanh Thùy - Mai Sỹ Tuấn, (2018), Sách giáo khoa môn Khoa học tự nhiên - kinh nghiệm quốc tế và bài học đối với Việt Nam, Báo cáo khoa học hội thảo khoa học quốc gia lần thứ 1, Huế, tr.37 - 50

Articles in Issue