THE REALITY AND SOLUTIONS FOR ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN PHYSICS TEACHING TO DEVELOP STUDENTS’ COMPETENCIES AT HIGH SCHOOLS

THE REALITY AND SOLUTIONS FOR ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN PHYSICS TEACHING TO DEVELOP STUDENTS’ COMPETENCIES AT HIGH SCHOOLS

Nguyen Thi Nhi nhint@vinhuni.edu.vn 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Bui Ngoc Nhan buingocnhan@quangbinh.edu.vn Quang Binh Department of Education and Training 187 Huu Nghi, Dong Hoi city, Quang Binh province, Vietnam
Summary: 
With the trend of integration and the change of society, Vietnamese education and training system needs to be renovated comprehensively so that training will be much more associated with real life. In the new general education program, experiential activities are important to competency-based teaching. This article presents the current state of experiential activities in teaching Physics subjects at high schools in Quang Binh province, and offers a number of solutions in organizing the experiential activities for students.
Keywords: 
experiential activities
Reality
competency
competency development
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2015), Tài liệu tập huấn kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường trung học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Dự án Việt Bỉ, (2010), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Đỗ Hương Trà, (2012), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] Phạm Hữu Tòng, (2004), Dạy học Vật lí ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động học tích cực, tự chủ, sáng tạo và tư duy khoa học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

Articles in Issue