SHORTCOMINGS IN CURRENT EDUCATION AND LEARNING THROUGH PUPILS AND STUDENTS’ IDEAS

SHORTCOMINGS IN CURRENT EDUCATION AND LEARNING THROUGH PUPILS AND STUDENTS’ IDEAS

Nguyen Thi Quynh Hoa hoaquynh1801@gmail.com Youth Research Institute 05 Chua Lang, Lang Thuong, Dong Da, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Basing on a survey of 800 pupils and students in Hanoi, Thai Nguyen, Nghe An and Can Tho provinces in 2016, the paper mentions pupils and students' perceptions of shortcomings in current education and learning. In general, some issues of concern were: biased education objective at school; renewal of the training program and forms of examination were inadequate; methods of education were without theory and practice linkage, did not encourage the ability of students’ thinking and creativity; Teachers’ quality was limited in terms of knowledge and teaching methods. The primary students’expectation were that objectives and methods of schools need to be renewed towards facilitating learners apply existing knowledge into practice; develop skills and think independently, actively, and creatively...
Keywords: 
Pupils
student
Education
learning
Refers: 

[1] Viện Nghiên cứu Thanh niên, (2010), Kết quả điều tra tình hình tư tưởng của thanh niên sinh viên trong các trường đại học, cao đẳng.

[2] Viện Nghiên cứu Thanh niên, (2016), Kết quả điều tra ý kiến của học sinh, sinh viên về một số vấn đề liên quan đến giáo dục và học tập của học sinh, sinh viên hiện nay

[3] Viện Nghiên cứu Thanh niên, (2017), Kết quả điều tra ý kiến của thanh niên về một số vấn đề về cuộc sống, công việc và các vấn đề xã hội của thanh niên.

Articles in Issue