DEVELOPING PROCESS OF TRAINING STUDENTS’ SELF-LEARNING SKILLS IN GENETICS MODULE IN BIOLOGY MAJOR THROUGH THE E-LEARNING ENVIRONMENT AT QUANGBINH UNIVERSITY

DEVELOPING PROCESS OF TRAINING STUDENTS’ SELF-LEARNING SKILLS IN GENETICS MODULE IN BIOLOGY MAJOR THROUGH THE E-LEARNING ENVIRONMENT AT QUANGBINH UNIVERSITY

Le Khanh Vu vulk@qbu.edu.vn Quang Binh University 312 Ly Thuong Kiet, Dong Hoi, Quang Binh, Vietnam
Van Thi Thanh Nhung vanthanhnhung@gmail.com Hue University of Education 34 Le Loi, Hue, Vietnam
Summary: 
Genetics is a very important module at universities of education. This module provides basic, modern, practical and systematic knowledge of genetic content. In this article, the author proposes the process of training self - learning skills in the E - learning environment to promote students’ activeness in self-learning activities, contribute to improving the quality of students’ learning.
Keywords: 
Process
self - learning skills
Genetics
E-learning environment
Refers: 

[1] Trần Bá Hoành, (2004), Các năng lực và kĩ năng dạy học Sinh học ở trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 103, trang 6 – 10.

[2] Nguyễn Văn Linh - Phan Phương Lan - Trần Minh Tân - Phan Huy Cường - Võ Huỳnh Trâm - Trần Ngân Bình, (2003), Nghiên cứu xây dựng hệ thống E-Learning hỗ trợ trong đào tạo theo học chế tín chỉ, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, số 25, trang 94 – 102.

[3] Rubakin. NA, (1982), Tự học như thế nào, NXB Thanh niên

[4] Vũ Trọng Rỹ, (1994), Một số vấn đề lí luận về rèn luyện kĩ năng học tập cho học sinh, Viện Khoa học Giáo dục, Hà Nội

[5] Xavier Roegiers (Đào Trọng Quang dịch), (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue