APPLYING MICRO TEACHING AND E-LEARNING LECTURE INTO PRACTISING TEACHING SKILLS FOR STUDENTS IN CHEMISTRY EDUCATION MAJOR

APPLYING MICRO TEACHING AND E-LEARNING LECTURE INTO PRACTISING TEACHING SKILLS FOR STUDENTS IN CHEMISTRY EDUCATION MAJOR

Nguyen Mau Duc mauducsptn@gmail.com Thai Nguyen University of Education 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen, Vietnam
Summary: 
E-learning is a new teaching method basing on Information and Communication Technology. Learning is flexible and open with ICT support. Combining micro teaching and E-Learning lecture in module ‘Experimental method of Chemistry teaching for students in Chemistry education major will improve students’ ability to selfstudy and practise some skills in teaching Chemistry, contribute to renewing Chemistry teaching methods at universities of education towards credit-based system
Keywords: 
E-learning
teaching method
skill
Chemistry education
micro teaching
Refers: 

[1] Nguyễn Mậu Đức - Trần Trung Ninh, (2015), Sử dụng phương pháp dạy học vi mô để rèn luyện kĩ năng sử dụng câu hỏi cho sinh viên sư phạm Hóa học, Tạp chí Giáo dục, số 349, tr.41-44.

[2] Nguyễn Thị Kim Ánh - Đặng Thị Oanh, (2009), Sử dụng phương pháp dạy học vi mô để rèn luyện kĩ năng nghề cho sinh viên khoa Hóa học ngành Sư phạm ở các trường đại học, Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, tr.56-72.

[3] Trần Trung, (2009), Ứng dụng công nghệ thông tin và truyền thông hỗ trợ dạy học hình học theo hướng tích cực hóa hoạt động nhận thức của học sinh dự bị đại học dân tộc, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Đại học Vinh.

[4] Nguyễn Thế Hùng, (2002), Multimedia và Ứng dụng, NXB Thống kê

[5] Nguyễn Cương - Nguyễn Xuân Trường - Nguyễn Thị Sửu - Đặng Thị Oanh - Hoàng Văn Côi - Trần Trung Ninh, (2005), Thực hành thí nghiệm phương pháp dạy học Hóa học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue