SCHOOL SOCIAL WORK IN HELPING STUDENTS RESPONDING TO THE COVID-19 EPIDEMIC AT KHANH HOA UNIVERSITY

SCHOOL SOCIAL WORK IN HELPING STUDENTS RESPONDING TO THE COVID-19 EPIDEMIC AT KHANH HOA UNIVERSITY

Huynh Thi Bich Phung huynhthibichphung@ukh.edu.vn Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
Summary: 
: School social work, along with its function and roles, is an indispensable area that helps to prevent and to reduce school problems, creating a healthy education environment for the peacefulness and safety of teaching and learning activities. School social workers are an integral link between school, home, and community in helping students achieve academic success. They work directli with school administrations as well as students and families, providing leadership in forming school discipline policies, mental health intervention, crisis management, and support services. During the COVID-19 pandemic, students of Khanh Hoa University are in the group of people who have been severeli affected. The group of social work lecturers at Khanh Hoa University have promoted their role in providing psychological support and connection of support resources to students who tested positive for COVID-19 and students who had close contact with those patients. A qualitative study using two methods of in-depth interview and group discussion to analize the social work in helping students affected by the COVID-19 epidemic at Khanh Hoa University. On the basis of the results, the author makes recommendations to contribute to improving the quality of school social work activities in response to the pandemic at Khanh Hoa University.
Keywords: 
: School social work
social worker
COVID-19.
Refers: 

[1] Multnomal County - Health Department, Chăm sóc bản thân và người khác: Hướng dẫn về COVID-19 cho thanh thiếu niên và các gia đình, multco.us/ SupportingStudents

[2] Đào Văn Dũng, (2012), Công tác xã hội trong chăm sóc sức khỏe nhân dân, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

[3] Nguyễn Thị Oanh, (1999), Công tác xã hội đại cương, NXB Giáo dục.

[4] Nguyễn Thị Oanh, (2006), Tư vấn tâm lí học đường, NXB Phụ nữ

[5] Robert Constable, (2008), The Role of the school social worker, Loyola University, Chicago.

[6] Nguyễn Trường Sơn (chủ biên), (2020), Hướng dẫn chăm sóc sức khỏe tinh thần trong dịch COVID-19, Bộ Y tế

[7] Thông tư số: 33/2018/TT-BGDĐT, Thông tư hướng dẫn thực hiện công tác xã hội trường học

[8] Nguyễn Văn Tường, (2013), Công tác xã hội trường học và cơ chế phòng ngừa hành vi bạo lực học đường, Kỉ yếu Hội thảo khoa học quốc tế “Tăng cường tính chuyên nghiệp Công tác xã hội trong trợ giúp các nhóm yếu thế - Kinh nghiệm quốc tế và thực tiễn ở Việt Nam”, NXB Đại học Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội

[9] United Nations Việt Nam, (2020), Phân tích của Liên hiệp quốc về tác động xã hội của đại dịch COVID-19 đối với Việt Nam và các khuyến nghị chính sách chiến lược, Hà Nội, Việt Nam.

Articles in Issue