THE CURRENT SITUATION OF SPECIAL SCHOOLS FOR PEOPLE WITH DISABILITIES AND SUPPORT CENTERS FOR THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE EDUCATION

THE CURRENT SITUATION OF SPECIAL SCHOOLS FOR PEOPLE WITH DISABILITIES AND SUPPORT CENTERS FOR THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE EDUCATION

Le Van Tac taclv@vnies.edu.vn Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
Summary: 
The article investigates the current situation of the management staff and teachers in terms of training qualifications, support and education competence; age, percentage of people with disabilities of all types receiving support, education at inclusive schools, as well as material facilities of 11 support centers and 14 special schools representing different regions in Vietnam.
Keywords: 
: Special education
inclusive education
People with disabilities
support centers for the development of inclusive education.
Refers: 

[1] Vũ Cao Đàm, (1999&2005), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Khoa học và Kĩ thuật.

[2] Ary, D. - Jacobs, L - Sorensen, C. - Razavieh, A, (2010), Introduction to research in education (8th edition), Wadsworth, Cengage Learning

[3] Nguyễn Minh Hà, (2011), Phương pháp chọn mẫu, NXB Đại học mở, Thành phố Hồ Chí Minh

[4] Nguyễn Thị Tuyết Mai, Nguyễn Vũ Hùng, (2015), Phương pháp điều tra khảo sát: Nguyên lí và thực tiễn, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân.

[5] Hoàng Văn Minh và cộng sự, (2020), Phương pháp chọn mẫu và tính toán cỡ mẫu trong nghiên cứu khoa học sức khoẻ, NXB Đại học Y tế công cộng, Mạng lưới Nghiên cứu sức khỏe Việt Nam.

[6] Kothari, C.R., (2004), Research Methodology: Methods and Techniques, New Age International (p) Ltd.

Articles in Issue