INSTRUCTIONS FOR DESIGNING AND USING WRITING EXERCISES FOR 6TH GRADE STUDENTS IN THE SUBJECT OF PHILOLOGY

INSTRUCTIONS FOR DESIGNING AND USING WRITING EXERCISES FOR 6TH GRADE STUDENTS IN THE SUBJECT OF PHILOLOGY

Pham Thi Thu Hien hienpham170980@gmail.com University of Education, Vietnam National University, Hanoi 182 Luong The Vinh, Thanh Xuan, Hanoi, Vietnam
Summary: 
According to the requirements of the Philology Curriculum (2018), students in general and 6th gradestudents in particular need to be able to create texts with different methods. The curriculum has set the general requirements for the process of writing and practicing writing specific types of texts. To develop writing skills for students, teachers need to design exercises to help students familiarize themselves with and practice writing each type of text in four steps: preparation before writing; finding ideas and making outlines; writing; Revision and editing, learning from experience. These exercises are assigned to students to perform in class and at home on a regular basis, making them gradually become proficient and independent writers. The article introduces and guides teachers on how to design and use writing exercises for 6th grade students in the subject of Philology. This approach is hope to be applied to other grades to organize effective writing activities for students.
Keywords: 
Designing
Using
exercise
writing practice
6th grade Philology
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[2] Phạm Kiều Anh, (02/2013), Một số dạng bài tập rèn luyện thao tác lập luận trong làm văn nghị luận (Chương trình Ngữ văn 11), Tạp chí Giáo dục, số 304, kì 2.

[3] Đỗ Ngọc Thống (chủ biên), (2019), Dạy học phát triển năng lực môn Ngữ văn Trung học cơ sở, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội, tr.218-219.

[4] Lê Văn Bổn, (10/2019), Xây dựng bài tập rèn kĩ năng viết mở bài và kết bài văn nghị luận cho học sinh trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, số 463, kì 1.

[5] Nguyễn Minh Thuyết (Tổng chủ biên) - Đỗ Ngọc Thống (Chủ biên), (2021), Ngữ văn 6, Tập hai, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)

[7] Lê Thị Phượng - Thiều Thị Duyên, (4/2015), Xây dựng đáp án mở cho đề văn nghị luận ở trung học cơ sở, Tạp chí Giáo dục, số 356, kì 2.

[8] Nguyễn Minh Thuyết (Tổng chủ biên) - Đỗ Ngọc Thống (Chủ biên), (2021), Ngữ văn 6, Tập một, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue