DEVELOPING PORTFOLIO TO ASSESS STUDENTS’ COMPETENCE IN TEACHING LITERATURE

DEVELOPING PORTFOLIO TO ASSESS STUDENTS’ COMPETENCE IN TEACHING LITERATURE

Phan Thi Hong Xuan phanhongxuan@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article examined the concept of portfolios, types of portfolios, and the efficiency of portfolios in assessing students’ competence, and thereby developing portfolios to assess students’ competence of students in teaching a subject of Literature with three contents: Making tables that describe the level of competence-oriented evaluation, developing portfolios, and making examples of portfolios used to assess students’ competence in teaching a subject of Literature
Keywords: 
Portfolios
Assessment
theme
Refers: 

[1] Nguyễn Lăng Bình (Chủ biên), (2020), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Phạm Đức Tài, (2019), Xây dựng và sử dụng hồ sơ học tập trong đánh giá năng lực giải quyết vấn đề toán học của học sinh lớp 9, Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam

[3] Airasian P. W, (2005), Classroom assessment: concepts and applications (5th edition), McGraw - Hill Higher Education, USA.

[4] The language of literature, (2020), California Teacher’s Edition Grade 6, McDougal Littell.

[5] Glencoe McGraw-Hill, (2020), Literature (The Reader’s Choice) World Literature, New York

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn

[7] Bùi Mạnh Hùng (Tổng Chủ biên), (2021), Ngữ văn 6, NXB Giáo dục Việt Nam

[8] Bùi Mạnh Hùng (Tổng Chủ biên), (2021), Ngữ văn 6, Sách giáo viên, NXB Giáo dục Việt Nam.

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình ETEP (2020), Tài liệu hướng dẫn bồi dưỡng giáo viên phổ thông cốt cán: Mô đun 3 - Kiểm tra, đánh giá học sinh trung học cơ sở theo hướng phát triển phẩm chất, năng lực môn Ngữ văn.

Articles in Issue