PREDICTING MODELS FOR REDUCING THE COPING SCHOOL VIOLENCE BY EMOTIONAL REPRESSION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS

PREDICTING MODELS FOR REDUCING THE COPING SCHOOL VIOLENCE BY EMOTIONAL REPRESSION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS

Nguyen Van Tuong tuongnguyen@hcmussh.edu.vn University of Social Sciences and Humanities - Hồ Chí Minh City National University No. 10 -12 Dinh Tien Hoang, Ben Nghe Ward, district 1, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
The findings of the questionnaire survey conducted in May 2018 on 417 secondary school students showed three main affecting factors to the coping school violence by emotional repression which are, namely, the awareness of school violence, the behavioral response between students and teachers and school staffs, the behavioral response between students and parents. The work has found out 3 predicting models which might reduce the coping school violence by emotional repression from those who are victimized in which behavioral response between students and their parents is the most important. This work might contribute to the suggestion on how to reduce coping by emotional repression, and improve the emotional well-being of school violence experienced students.
Keywords: 
school violence
victim of school violence
coping by emotional repression
affecting factors
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Tường, (2019), Một số mô hình dự báo sự thay đổi biểu hiện ứng phó bằng suy nghĩ tiêu cực của học sinh Trung học cơ sở khi bị bạo lực học đường, Tạp chí Tâm lí học, tháng 01 năm 2019, tr.75-90.

[2] Lazarus R.S. & Folkman S, (1984), Stress, Appraisal, and Coping, Springer Publishing Company, New York, p.138 -140

[3] Corsini R.J, (1999), The Dictionary of Psychology, Brunner/Mazel Taylor & Francis Group, p. 223

[4] Trần Văn Công - Nguyễn Phương Hồng Ngọc - Ngô Thùy Dương - Nguyễn Thị Thắm, (2015), Chiến lược ứng phó của học sinh với bắt nạt trực tuyến, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, tập 31, số 3, tr.11-24.

[5] Phan Thị Mai Hương (Chủ biên), (2007), Cách ứng phó của trẻ vị thành niên với hoàn cảnh khó khăn, NXB Khoa học Xã hội, tr.66-87.

[6] Đinh Thị Hồng Vân, (2014), Cách ứng phó với những cảm xúc âm tính trong quan hệ xã hội của trẻ vị thành niên thành phố Huế, Luận án Tiến sĩ, Học viện Khoa học Xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Việt Nam, tr.43- 49.

[7] Nguyễn Thị Huệ, (2012), Một số vấn đề lí luận về kĩ năng ứng phó với các khó khăn tâm lí trong hoạt động, Tạp chí Giáo dục, số 277, kì 1 - 1, tr.12 - 14.

[8] Lê Văn Hảo, (2014), Phong cách ứng phó với căng thẳng liên quan đến thiên tai, Tạp chí Tâm lí học, số tháng 12 năm 2014, tr.27-37.

[9] Phan Mai Hương, (2005), Mối tương quan giữa cách ứng phó trong hoàn cảnh khó khăn với các nhân tố nhân cách, Tạp chí Tâm lí học, số tháng 5 năm 2005, tr. 27-29.

Articles in Issue